Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-11, 08:39
Heax Heax är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Agii Apostoli

Halloj
Har inte varit i Agii A förut och är bara nyfiken på era kommentarer, och gärna om ni har tips och trix.

Jag åker med min fru och en liten tjej som då är 9 månader.

Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Vigla. Någon som har bott där? Som känner till stället?

Då den kulinariska upplevelsen är en av de största delarna med att resa tar vi gärna emot tips om bra restauranger, både i Agii A och Hania.

Annat som vi bara inte får missa? Sevärdhet? Badstrand?

Har ni negativa erfarenheter om t ex buss- taxiresor får ni gärna dela med er av dem.

Förresten, hur mycket dricks ger man en taxichaufför?

Henrik
Svara med citat
Gammal 2006-07-12, 21:00
Patrik Ss avatar
Patrik S Patrik S är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Agii Apostoli

Hej! Grattis till att få bo på Vigla. Det var helt perfekt för vår familj, som var där 22-29/6 i år. (ett resebrev finns på adressen http://sassersson.se/index_060622.htm , där du även hittar lite bilder på det högt belägna hotellet med magnifik utsikt)
Några gourmetrestauranger finns det inte i Kalamaki (Vigla ligger inte i Agii Apostoli) men det är enkelt att ta sej in till Chania, eller västerut för att hitta bättre restauranger. Lunchen kan ni med fördel inta hos Anita på Vigla!
Bussen till Chania är en lokalbuss (blå färg) som kostar 1 euro per vuxen. Om man ska västerut måste man ta en grön buss som är lite dyrare. Taxi behövde vi aldrig anlita.
Ha en trevlig resa!

Senast redigerad av Patrik S den 2006-07-12 klockan 21:03.
Svara med citat
Gammal 2006-07-13, 08:53
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ja, Vigla måste ha Chanias absolut härligaste poolområde. Vackrare utsikt från poolkanten är svår att tänka sig...

Och det är ett jättemysigt och personligt hotell.
Dock är det, som Patrik skriver, högt beläget.
Var beredda på att transferbussen stannar nedanför backen och att ni får en brant backe att knalla uppför. (Dock transporteras bagaget!!)

I grannbyarna Galatas och Daratso finns en hel del mysiga taverner med jättegod mat.

Och stränder finns det flera fina i Agii Apostoli och Akti Chara.

Jag tror ni kommer trivas jättebra på Vigla!

/Anna
Svara med citat
Gammal 2006-07-13, 10:48

Hej Patrik S: Tack för ditt svar. Låter perfekt för oss. Läste lite av din reseberättelse och att det är personligt med Anita och Jacob passar oss perfekt då vi inte gillar stora opersonliga hotellkomplex. Jag ska ringa Anita och höra om hon kan placera oss med fin utsikt.

Nu känner jag mig väldigt glad och hoppas att vi får lika fin upplevelse som ni verkar ha fått.

Hälsningar
Henrik och Nil och vår lilla dotter Emel.
Svara med citat
Gammal 2006-07-13, 10:52

Hej Anna
Tack för ditt svar och tipsen! Låter som sagt suveränt...jag längtar.

Hälsningar
Henrik, Nil och Emel
Svara med citat
Gammal 2006-07-13, 18:20
lilles avatar
lille lille är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik S
Hej! Grattis till att få bo på Vigla. Det var helt perfekt för vår familj, som var där 22-29/6 i år. (ett resebrev finns på adressen http://sassersson.se/index_060622.htm , där du även hittar lite bilder på det högt belägna hotellet med magnifik utsikt)
Er du helt sikker på at det er en kackerlack du har bilde av? Jeg trodde ikke det gikk an å drepe kackerlacker med å trå på dem. I så fall drepte jeg en kackerlack på hotellrommet i Platanias i forrige uke. Jeg trodde etterpå at det var en siriss siden det gikk å knuse den med skoen.
Svara med citat
Gammal 2006-07-13, 19:32
Patrik Ss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av lille
Er du helt sikker på at det er en kackerlack du har bilde av? Jeg trodde ikke det gikk an å drepe kackerlacker med å trå på dem. I så fall drepte jeg en kackerlack på hotellrommet i Platanias i forrige uke. Jeg trodde etterpå at det var en siriss siden det gikk å knuse den med skoen.
Helt säker är jag inte, men jag antar att det är en kackerlacka (bilden tog jag vid busshållplatsen på torget, där det säkert fanns 10-15 st på samma ställe!).
Här kommer bilden, så kan någon djurexpert avgöra vad det är för krabat som leker med fimparna :-)

(klicka för att öppna bilden i större format)

Senast redigerad av Patrik S den 2006-07-13 klockan 19:45.
Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 01:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jojomen, om inte det är en kackerlacka så är jag en torsk. Hu

lille: Det går alldeles utmärkt att trampa ihjäl en kackerlacka. Eller ta sandalen i handen och smaska till den
Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 08:48
lilles avatar

Uææææhhh , da var det en kackerlack jeg trampet ihjel. Jeg er glad jeg ikke visste om det der og da, da hadde jeg sikker ikke klart å lukke øynene om natten. ......min datter og jeg som var så lei oss da vi dro hjem fordi vi ikke hadde fått sett kackerlacker , jeg gleder meg til å fortelle henne at vi HADDE sett kackerlack !!
Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 08:57
lilles avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Heax
Då den kulinariska upplevelsen är en av de största delarna med att resa tar vi gärna emot tips om bra restauranger, både i Agii A och Hania.
Gjør et søk på "Ellotia" her på Kalimera, da finner du en koselig restuarant i Hania .
Var forresten i Agia Apostoli for 3 år siden; et lite og koselig sted som jeg godt kan reise tilbake til. Flott strand, der fant vi til og med et område med gratis solstoler, nedenfor Blue Sea (tror jeg det het).Trivdes bedre her enn i Platanias.
Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 15:03

Hej Lille

Tack för ditt svar. Vi kanske gör ett besök på Ellotia. Mycket sol, bad och mat ska det bli. Kommer inte att se oss omkring så mycket denna gång...bebisen är liten och vi vill bara slappa...ahhhh
Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 15:39

Patrik S, du som nyligen var där...har du några stränder att rekommendera nära hotellet? detsamma gäller förstås tips vilka man ska undvika.

Ni andra som har tips på fina stränder i närheten av Kalamaki?

Tjing
Henrik
Svara med citat
Gammal 2006-07-14, 18:33
Patrik Ss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Heax
Patrik S, du som nyligen var där...har du några stränder att rekommendera nära hotellet? detsamma gäller förstås tips vilka man ska undvika.
Tyvärr har jag inte så stor erfarenhet av stränderna. Den enda jag besökte var vid Kalamaki och den var helt OK. Solstolarna är gratis (tillhör två av restaurangerna), men man får räkna med att restaurangernas servitörer kommer och vill sälja förfriskningar!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.