![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Halloj
Har inte varit i Agii A förut och är bara nyfiken på era kommentarer, och gärna om ni har tips och trix. Jag åker med min fru och en liten tjej som då är 9 månader. Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Vigla. Någon som har bott där? Som känner till stället? Då den kulinariska upplevelsen är en av de största delarna med att resa tar vi gärna emot tips om bra restauranger, både i Agii A och Hania. Annat som vi bara inte får missa? Sevärdhet? Badstrand? Har ni negativa erfarenheter om t ex buss- taxiresor får ni gärna dela med er av dem. Förresten, hur mycket dricks ger man en taxichaufför? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Grattis till att få bo på Vigla. Det var helt perfekt för vår familj, som var där 22-29/6 i år. (ett resebrev finns på adressen http://sassersson.se/index_060622.htm , där du även hittar lite bilder på det högt belägna hotellet med magnifik utsikt)
Några gourmetrestauranger finns det inte i Kalamaki (Vigla ligger inte i Agii Apostoli) men det är enkelt att ta sej in till Chania, eller västerut för att hitta bättre restauranger. Lunchen kan ni med fördel inta hos Anita på Vigla! Bussen till Chania är en lokalbuss (blå färg) som kostar 1 euro per vuxen. Om man ska västerut måste man ta en grön buss som är lite dyrare. Taxi behövde vi aldrig anlita. Ha en trevlig resa! Senast redigerad av Patrik S den 2006-07-12 klockan 21:03. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Vigla måste ha Chanias absolut härligaste poolområde. Vackrare utsikt från poolkanten är svår att tänka sig...
Och det är ett jättemysigt och personligt hotell. Dock är det, som Patrik skriver, högt beläget. Var beredda på att transferbussen stannar nedanför backen och att ni får en brant backe att knalla uppför. (Dock transporteras bagaget!!) I grannbyarna Galatas och Daratso finns en hel del mysiga taverner med jättegod mat. Och stränder finns det flera fina i Agii Apostoli och Akti Chara. Jag tror ni kommer trivas jättebra på Vigla! /Anna |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Patrik S: Tack för ditt svar. Låter perfekt för oss. Läste lite av din reseberättelse och att det är personligt med Anita och Jacob passar oss perfekt då vi inte gillar stora opersonliga hotellkomplex. Jag ska ringa Anita och höra om hon kan placera oss med fin utsikt.
Nu känner jag mig väldigt glad och hoppas att vi får lika fin upplevelse som ni verkar ha fått. Hälsningar Henrik och Nil och vår lilla dotter Emel. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Anna
Tack för ditt svar och tipsen! Låter som sagt suveränt...jag längtar. Hälsningar Henrik, Nil och Emel |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här kommer bilden, så kan någon djurexpert avgöra vad det är för krabat som leker med fimparna :-) ![]() (klicka för att öppna bilden i större format) Senast redigerad av Patrik S den 2006-07-13 klockan 19:45. |
|
||||
|
||||
![]()
Jojomen, om inte det är en kackerlacka så är jag en torsk. Hu
![]() lille: Det går alldeles utmärkt att trampa ihjäl en kackerlacka. Eller ta sandalen i handen och smaska till den ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Uææææhhh
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Var forresten i Agia Apostoli for 3 år siden; et lite og koselig sted som jeg godt kan reise tilbake til. Flott strand, der fant vi til og med et område med gratis solstoler, nedenfor Blue Sea (tror jeg det het).Trivdes bedre her enn i Platanias. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lille
Tack för ditt svar. Vi kanske gör ett besök på Ellotia. Mycket sol, bad och mat ska det bli. Kommer inte att se oss omkring så mycket denna gång...bebisen är liten och vi vill bara slappa...ahhhh |
|
|||
|
|||
![]()
Patrik S, du som nyligen var där...har du några stränder att rekommendera nära hotellet? detsamma gäller förstås tips vilka man ska undvika.
Ni andra som har tips på fina stränder i närheten av Kalamaki? Tjing Henrik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|