|
|||
|
|||
Greekcitys musikpriser 2005
Greekcitys vinnare 2005 med några personliga kommentarer.
Om ni vill se samtliga nominerade finns de här http://www.greekcity.com/music/musicawards2005.asp ------------------------------------------------------- Årets album Akatallili skini Mihalis Hatzigiannis Kategori Elafra/Entexno ------------------------------------------------------- Bästa album Na Se Vlepo Na Gelas (Alkistis Protopsalti) Hatzigiannis var nominerad även här med Akatallili skini men Protopsalti segrade!!! Bästa sång O Aggelos Mou - Protopsalti En stark sång eller hur Karin?? Bäste Manlige Artist Mihalis Hatzigiannis Bästa Kvinnliga Artist Alkistis Protopsalti Bästa Band Kitrina Podilata ------------------------------------------------------- Kategori Laika ------------------------------------------------------- Bästa Album Sta Ipogia Ine H Thea (Terzis) Han kan verkligen än!! Bästa Sång Eho Mia Agapi - Terzis (från ovanstående album) Bäste Manlige Artist Pashalis Terzis Bästa Kvinnliga Artist Peggy Zina ------------------------------------------------------- Kategori Modern/Modern Pop ------------------------------------------------------- Bästa Album Akatallili Skini (Hatzigiannis) Bästa Sång Gia Sena - Hatziyiannis Bäste Manlige Artist Mihalis Hatzigiannis Bästa Kvinnliga Artist Elena Paparizou Paparizou har slagit stort där nere i sin solokarriär Best CD Album - Soundtracks Oavgjort Mi Mou Les Antio - O.S.T (Nikolopoulos,Hristos och Makedonas, Kostas) Nifes - O.S.T (Spanoudakis, Stamatis) Bästa grekiska folkmusik Kritika Klasika Bästa intrumental Nifes Bästa Alternativa Album Istories ..Mikrous & Megalous - Domenica Bästa Viseo Klipp Min Psahnis Tin Agapi Årets bästa nykomling Kvinnlig eller Manlig Thanos Petrelis Arets Manlige Artist Pashalis Terzis Årets Kvinnliga Artist Alkistis Protopsalti Årets Sång O Aggelos Mou - Protopsalti Bästa Live Album Antonis Remos Live - Antonis Remos Anna Vissi som jag gillar så var nominerad. Tycker att Vissis cd var bredare medan Remos var mera traditionell. Båda är ju hur som helst jättebra live cd. ------------------------------------------------------- /pawik |
|
||||
|
||||
Sv: Greekcitys musikpriser 2005
Det var trevlig läsning Speciellt glädjer jag mig åt Terzis framgångar. Har hans belönta Cd-här i bakgrunden nu.
Xatzigiannis lyssnar jag också ofta på.Han är också toppen. Tyvärr fick vi inte platser till dessa herrarnas föreställning i Januari, men nästa gång kanske Riitta |
|
|||||||
|
|||||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Tack för rapporten, Pawik! Karin |
|
||||
|
||||
Bästa album
Na Se Vlepo Na Gelas (Alkistis Protopsalti) Hatzigiannis var nominerad även här med Akatallili skini men Protopsalti segrade!!! Bästa Kvinnliga Artist Alkistis Protopsalti Årets Kvinnliga Artist Alkistis Protopsalti Årets Sång O Aggelos Mou - Protopsalti /pawik[/QUOTE] En av mina absoluta favoriter bland de flitigast spelade låtarna på ellinikos-radiokanalen är "Ola afta pou fovame" av just Protopsalti. Om resten av CD:n håller samma klass, så kommer den definitivt att inhandlas! Börjar nu få favoriter bland de kvinnliga artisterna också! Har lyssnat på Merkouri på högsta volym på jobbet (SISTA arbetsdagen inför två veckors semester ). Hennes CD Palirria har snurrat flitigt i CD-spelaren hela året, rekommenderas till alla som gillar grekisk pop! Härlig röst! /Ivi |
|
|||
|
|||
Klippt från förr förra årets utmärkelser:
ARION MUSIC AWARDS 2004: • Best CD Album - Elafra:Os Tin Akri Tou Ouranou Sou • CD Album of the Year:Os Tin Akri Tou Ouranou Sou • Best Female Artist - Elafra:Haris Alexiou • Artist of the Year-Female:Haris Alexiou • SALES LEVEL:Certified 3x Platinum CD HARIS ALEXIOU Hennes tidiga cd må vara bra men här sjunger hon som en gudinna i en cd som har allt. Inte ett enda svagt spår finns på denna cd. Årets Protopsalti är givetvis en jättebra cd men .. Liksom en gång Elvis Presley använder Alexiou sin härliga röst som det vackraste av instrument. Trippel platina talar för sig själv. Jag är inte ensam om att gilla denna cd. Jag tror den låg fjorton månader på topp 10. Fjorton månader där Fame Factory stjärnor kommer och går som dagsländor. Detta är en bra cd. /pawik |
|
|