|
|||
|
|||
Hamnarna
Är det någon som vet om det är närmare till Rafina än Piraeus och i så fall hur långt? Går det bussar till Rafina från flygplatsen?
|
|
|||
|
|||
Sv: Hamnarna
Citat:
Nackdelen med Rafina är att det bara går båtar till de närliggande öarna men ska man till Evia, Tinos eller Andros är det nog hyfsade förbindelser. Sen vet jag att det dagligen vid 7.30-tiden går en snabbbåt, SeaJet, till Paros via just Andros-Tinos-Mykonos. Hotell och små pensionat finns det i Rafina och även en liten sandstrand mitt i byn/stan. |
|
|||
|
|||
Sv: Hamnarna
Buss till Rafina från flygplatsen tar ca 30 min. och kostar ung. 3 €. Taxi tar lika lång tid men kostar ca 25 - 30 €. (Men vad gör man om det knappt med tid till färjan...?) Till Pireus tar bussen mellan 50 och 90 min... Beroende på trafiken... Dagtid går det buss till Rafina MINST varje timme.
Rafina har tagit över en hel del färjetrafik från Pireus de senaste 8 - 10 åren, och har mycket bra förbindelser ut till Cykladerna. Kolla på GTP via Kalimeras förstasida så ser du vilka öar som trafikeras och vid vilka tider. Peter |
|
|