|
||||
|
||||
Mando m.m
Nu efter att ha bott en knapp vecka på Mando (nu hemma) skulle det vara roligt att höra lite om vad andra som bott på hotellet tyckte om ägarna och hotellet. Ägar paret som väl hette Mando och Anastasios? tyckte vi var trevliga även om ett samtal med frun kunde bli lite väl långdraget kanske när hon pratade om olika saker och hon sa alltid "Do you understand" och skrattade. Gubben var mer tyst och klev omkring med ciggen i munnen hela tiden....
Hotellet kunde inte varit bättre även om städningen kunde varit bättre. Poolen alldeles perfekt och vi bodde i det enskilda "huset" (rum nr. 10) precis bredvid poolen och vilken utsikt upp mot de vit-grå bergen. Stranden var också jättefin men pga av nordlig vind var vattnet inte speciellt varmt dessvärre. Restaurangerna var bra åtminstone de 2 vi gick på. Finikas grill var ett bra ställe med goda gyros med fläsk eller kyckling i som man lugnt blev mätt på. De kostade 3€ helt klart prisvärt! Även souvlakin där var bra och kostade 6€. Pizzerian Nostos med den fina utsikten över havet var också ett säkert kort och pizzorna var visserligen dyra men ändå prisvärda omkr. 7-9€. Biluthyrningen Mirto kan också rekomenderas och bor man på MANDO får man dessutom 10€ rabatt (iaf vi). Då gick det bara på 25€ för en dag! , till skillnad från Hertz där man fick ge hela 70€! Myggen var hemska trots blåsten.... Hotellgubben sa "Kriti is very good but Samos is number one" om man vänder på det blir det bra enligt mig Om någon undrar något mer om hotellet , res. , eller Votsalakia så fråga på bara! Martinifk Senast redigerad av martinifk den 2006-09-11 klockan 18:47. Anledning: Glömska.... |
|
|||
|
|||
Sv: Mando m.m
Spør deg et spørsmål selv om det er veldig lenge siden du skrev innlegget . Vi reiser til Mando Studios med barn og lurer på om det er et barnevennlig hotell ?
|
|
|||
|
|||
Sv: Mando m.m
Vi bodde på Mando år 2005 och vi hade också det egna lilla huset precis brevid poolen. Det var sååå perfekt. Fast första morgonen när vi satt där ute och åt frukost som vi hade dukat upp kom en stoooor råtta och sprang över gallertaket och jag är livrädd för råttor så sen blev det inte så många fler frukostar för mig där ute. Vi såg aldrig till gubben som ägde hotellet utan det var bara tanten vi såg. Jag vet inte om det är samma ägare i dag fem år senare? I alla fall så har vi precis bokat en resa till SAMOS i september och vi ska bo på samma hotell. Hoppas (trots råttan) på att få samma lilla hus igen. Längtar som en tok!!!!!
MVH Citat:
|
|
|