|
|||
|
|||
Hemma igen!!
Sitter på jobbet och tänker tillbaka på en underbar vecka på Thassos. Igår satt man vid denna tiden och tittade över Egeiska havet och idag framför en skärm i ett soligt Eslöv!
Veckan på Thassos var fantastisk. Strålande väder hela veckan, måndag förmiddag regnade det men det sprack upp vid middagstid och sen sken solen igen. Däremot ösregnade det igår när vi åkte hem men det kändes ju som att det kvittade Makryammos var perfekt för oss som barnfamilj. Jättegod mat, bra poolområde samt ett underbart hav att bada i. Negativt har ju stötts och blötts här nämligen getingar och myggor. Getingarna var många men ganska slöa och befann sig ofta vid strandkanten samt på restauranger. Det blev tre bett på oss sju personer som reste men det fanns bra kylgelé som lindrade fort! Myggorna var däremot lite ettrigare, myggspray räckte inte alltid däremot var vi på Syrtaki taverna i Limenas och hade de myggspiraler som var mycket effektiva (bra restaurang förresten!!). På det hela taget en underbar semester!! Fredrik |
|
||||
|
||||
Sv: Hemma igen!!
Välkommen tillbaka från en vad jag förstår härlig semester
Eftersom jag också sitter inom kommungränsen och endast 1 mil från stadskärnan vill jag ge dig ett tips om Greklandsabstinensen skulle bli alltför svår - Besök den grekiska restaurangen Ellada som ligger mitt emot Centralstationen och du kommer genast att må lite bättre //Zanét |
|
|||
|
|||
Maten där är kanon, bara havet och värmen man saknar
|
|
||||
|
||||
Idag ska det väl bli 20-25 grader i södra Sverige. Kanske även här hos oss uppe efter norrlandskusten så inte behöver vi sakna varma vindar. Vi har helt otroligt varmt för årstiden. Uteserveringarna drar fortfarande folk och jag som snart ska på tjänsteresa till huvudstaden funderar vad i hela friden jag ska packa ner. Sommar eller höstkläder?
Låter annars rätt trist med dessa aggresiva getingar ni mött. Måste vara extremt ovanligt med så många bett om man inte stör deras bon men dessa har väl getingarna lämnat nu. Får mig att helt klart stryka det resmålet från listan. Eva |
|
||||
|
||||
Ja, det är verkligen en fantastisk SOMMAR vi har i år. Massor av sol och upp till 24-25 grader lovas här i dagarna.
Undrar om inte man skulle ta med sig bikinin till sommarstugan i helgen... Från gårdagens tidning (har inte kommit idag, tror tidningsbudet har fått solsting): Trevlig helg alla! |
|
|