|
|||
|
|||
nisos Kalymnos
Någon som sa att gamle "Nisse" hade lämnat in inför denna säsong, och blivit såld till Indonesien eller liknande. Blev glatt överraskad när jag såg honom i Pythagorions hamn i somras. På mig såg det åtminstone ut att vara samma gammla båt, eller också har dom bara tagit namnet och satt på en ny skorv. Någon som vet?????????
|
|
||||
|
||||
Sv: nisos Kalymnos
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jo, det är samma Nisse. Men så vitt jag vet går hon bara runt Samos numera, inte längre nere runt Rodos. Rätta mig om jag har fel.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jo, fick tag på en tidtabell......vet ej om den stämmer eller icke, men enligt den gick "Nisse" på en rutt mellan Samos, Ikaria , Lipsi, Arki, Agathonissi, Leros........Nån sorts cirkellinje,,,,, |
|
|||
|
|||
Nog var och är "Nisse" i trafik på sin vanliga trade; t.o.r. Kalymnos, Leros, Lipsi, Patmos, Arki, Agatonissi och Samos på måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar. Övriga dagar t.o.r. Kalymnos och Astepalea.
"Han" - den gamle - hade med ålderns rätt fått en viss uppsnofsning iår. Förhoppningsvis är det ett tecken på att vi alla får behålla honom i farvattnet under lång tid framöver. //Anders |
|
||||
|
||||
Tidtabell för sommaren 2006. Bilden är tagen på Agathonissi.
|
|
|||
|
|||
Jada, den tidtabellen så vi flere ganger i sommer. Vi reiste med den gode gamle Nisosen mange ganger i august/september. Den er still going strong. Vi liker den båten. Det er liksom noe trygt når den ankommer og tar oss til våre yndlingsøyer.
Senast redigerad av inkfish den 2006-10-31 klockan 15:03. Anledning: för långt citat |
|
|