|
||||
|
||||
FotoFrågor
Jag skulle vilja veta var i Grekland det här lilla färjeläget finns?
Inte för att det är så särdeles vackert, men jag har aldrig sett något liknande ställe i Grekland. Och så undrar jag om den här bilden är från Santorini som jag tror? Tycker att det är en av de bästa bilderna i hela tävlingen! |
|
||||
|
||||
Sv: FotoFrågor
Jag tycker också att den bilden var bland dom finaste i hela tävlingen
Den skulle säkert placerat sig bra på bästa bild kategorin Riitta |
|
||||
|
||||
Bilden är tagen av Jürgen Waldhecker som skrev så här om bilden: Båtresa Agia Roumeli - Sougia med ett extrauppehåll i Mavri (?). Frågetecknet tyder väl på en viss osäkerhet om det är Mavri som båten stannar till vid. Kreta är det i alla fall. Bilden är mycket riktigt från Santorini (Fira). Fotograf: Karin Tholarp. |
|
||||
|
||||
Tack, Kretabilden undrade jag också över från första sekunden jag såg den. Ser så ovanligt ut för att vara en tilläggsplats.
|
|
|||
|
|||
Underbara bilder båda två...men är det fler än jag som NU vid publiceringen av röstningen sett "nya" bilder....Det var SÅ många bilder sammanlagt som man skulle titta på innan man kunde rösta på dem, c:a 300 var det väl....och jag SÅG inte alla bilder ändå fast jag hade en sittning på flera timmar innan röstningen! Jag blev alldeles vimsig till slut och röstade på bilder som "stack" ut ..för de såg jag i alla fall Självklart kunde jag själv delat upp röstningen enligt mitt förslag, men när alla bilder ligger ute samtidigt så blir det inte lika lätt..
Kunde man göra så nästa år att man röstade på en kategori i taget?? En vecka att rösta i respektive kategori , som alltså presenteras tre veckor efter varandra..och sen kunde ändå vinnarna presenteras som nu...alltså parallellt . Blir det JÄTTEMYCKET extra jobb för Dig Janne?? Bara en liten undring alltså.... från en städande Lissi med underbar grekisk musik på Epidavros radio 93,8! |
|
||||
|
||||
Det är ju ingen hamn som man annars är van att se i Grekland, utan ett litet färjeläge, mitt i ingenstans. Ingen by, ingen bebyggelse.
Jag googlade på Mavri och har nu lärt mig att det är ett 1950 meter högt berg som ligger söder om Berget Ida, nära byn Kamares. Det verkar inte finnas någon by som heter så, men det är ju inte otroligt att färjeläget kallas som berget om vägen leder till det. Hittade ett par foton av berget. Snacka om kalfjäll!! http://www.west-crete.com/dailypics/mavri.jpg http://www.west-crete.com/dailypics/mavri2.jpg EN STUND SENARE: Nu ser jag på kartan att Sougia ju ligger åt andra hållet från Agia Romeli. Det kan alltså inte vara ett färjeläge vid berget Mavri, utan måste vara ett annat Mavri som bilden är tagen vid. Senast redigerad av Elisabet den 2006-11-24 klockan 11:54. Anledning: Hoppsan |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Samtliga bilder är publicerade igen för er som vill ta en nostalgisk återblick, kolla vilka bilder ni röstade på eller ställa frågor om bilder ni undrade över.
Länk finns under vinnarbildsidan på Kalimeras förstasida. |
|
||||
|
||||
Det där med att ta en kategori i taget låter vettigt, tycker jag också Då har man större möjlighet och se alla bilderna i lugn och ro. Lättare att rösta rättvist
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Ivi |
|
||||
|
||||
Och vem har tagit denna fina bild (och VAR?) som jag tycker var en vinnarbild i kategorin Möten (men som tyvärr inte fick någon placering):
|
|
||||
|
||||
Ingen aning,men jag röstade oxå på den
|
|
||||
|
||||
Skulle jag röstat på om jag röstat.
Eva |
|
|||
|
|||
..varför gjorde Du inte det då???
|
|
||||
|
||||
Hann inte tänka klart ..
Eva |
|
||||
|
||||
Jag är nyfiken på hur rösterna fördelade sig även efter tionde plats, vad säger Du Janne, är det ett stort jobb att sortera efter antal röster?
//PO |
|
||||
|
||||
Hittade ett par foton av berget. Snacka om kalfjäll!!
http://www.west-crete.com/dailypics/mavri.jpg http://www.west-crete.com/dailypics/mavri2.jpg Hjälp, vad kargt och ödsligt! Huuuu...*ryser* Lena*. |
|
|||
|
|||
Citat:
Alla kanske inte vill veta Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Fast om det ändå blir så, så behöver jag ju bara låta bli att läsa, så hur det blir kvittar. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|