![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hejsan!
Är det någon som vet något om att åka färja/ båt mellan Kreta-Athen!? Tider? Kostnad? vad det går för båtar/färjer? vart ifrån dem avgår? jätte tacksam för svar! ![]() mvh Jessika [RIGHT][/RIGHT] |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
det finns både färja från Chania, Rethymnon & Heraklion till Athen. From sommar 2007 planeras att det skall gå en snabbfärja (7tim) till och från Athen. Dom andra färjor går oftast på natten. Ett rederi är Arnek line, hittar du på nätet. /Nico |
|
|||
|
|||
![]()
okej, tack så mycket för svaret!
kan man boka dem där då eller måste det förhandsbokas? // Jessika |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åkte båt ner i april -06 och hem september -06. Vi bokade inga biljetter. Det beror på om man skall åka under högsäsong eller inte tror jag.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
okej,men alltså åkte vi båt mellan kreta och athen ? eller åkte ni båt hela vägen ner till grekland från sverige? för vi ska ju bara åka mellan kreta och athen! förstod inte riktigt |
|
|||
|
|||
![]() Vet du någon hemsida för jag hittar inget om dem på internet? |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
åkte "bara" båt mellan Athen och Kreta (Chania). Färja: www.minoan.gr (ca 4½ tim) www.anek.gr (ca 9 tim /Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Gå in på www.greekferries.gr så finns där massa info. Vi åkte i o f s hela vägen från sverige till kreta och vi beställde inga biljetter i förväg. Vi åkte mellan aten och heraklion ner och mellan chania och aten hem. Stora fina båtar på vilken som men på minoan(aten-heraklion) kunde man köpa vip-biljett, dvs då satt man i en salong med fåtöljer och egen liten tv där det visades videofilm. Det kan jag rekomendera. Den kostade 15 euro xtra/person
|
![]() |
|
|