Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-28, 10:56
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard flyg!!

Hej!

Har kollat flyg till Aten med SAS och priset hamnar på ungefär samma som om man flyger till Santorini......
MEN, nu har vi upptäckt att vi kan vara borta i högst 10 dagar (har inte mer semester eftersom vi vill vara i sverige också...) och om man vill vara borta så läge kan man bara flyga till Aten......

Min fråga är nu:
Är det värt de besväret att ta sig från Aten till området runt Naxos om vi bara kan vara borta i 10 dagar el. ska vi flyga till Santiorini och då bara ha en vecka på oss??? Det verkar som om att vi kommer att få ungefär lika mycket semester ändå bara det att transfern från Aten är längre...!!!

HJÄLP MIG, HUR SKA JAG GÖRA??

// Siri
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-28, 11:44
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: flyg!!

Olympic flyr Athen-Naxos, flytiden er bare ca 45 minutter, så om det passer med ankomsttiden deres i Athen, bruker dere jo ikke mye tid på å komme dere til Naxos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-28, 12:07
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: flyg!!

Det blir ju i stort sett lika många dagar, utan resor, på plats i Grekland.
Såg någonstans att du inte varit i Grekland tidigare, då hade jag definitivt valt Santorinialternativet och stannat där, kanske bott på olika ställen under veckan?
En luff på 14 dagar fungerar utmärkt, men 10 låter lite tycker jag.

// Helén
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-28, 15:27
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: flyg!!

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Min fråga är nu:
Är det värt de besväret att ta sig från Aten till området runt Naxos om vi bara kan vara borta i 10 dagar el. ska vi flyga till Santiorini och då bara ha en vecka på oss??? Det verkar som om att vi kommer att få ungefär lika mycket semester ändå bara det att transfern från Aten är längre...!!!

HJÄLP MIG, HUR SKA JAG GÖRA??

// Siri
Om Du vill vara i Grekland i 10 dagar är det väl alldeles utmärkt att åka med SAS och ta sig från Pireus till Naxos med en eftermiddagsbåt. Alternativ är om Du hittar ett inrikesflyg men vad jag vet kan det bli lite tajt med förbindelsen mellan SAS och OA.
Runt Naxos har Du sedan massor av lättillgängliga öar men info angående det finns det säkerta andra, gamla trådar, däre Du kan läsa mer.
Lycka till och njut av de dagar Du får i Grekland!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT