Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-07, 00:14
Lenama Lenama är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Thassos i höst

Till hösten, i mitten av september, är vi ett mindre gäng som skall resa till Thassos och bo på Anemos i Skala Panagia. Är det någon som bott i på denna plats och speciellt på detta hotell.
Förutom att vi är intresserade av hur hotellet är så skulle vi vilja få tips på bra tavernor och annat bra i omgivningen eller på ön som helhet. Finns det något som vi borde undvika, t ex dåliga matställen eller annat skulle vi vara mycket tacksamma för såna tips också.
/ Lena
Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 14:29
lelle07 lelle07 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Thassos i höst

Hej. Vi har också funderat på Skala Panagia och eventuellt hotell Anemos. Verkar vara ett fräscht hotell som är ganska nära stranden. Det skulle vara kul att höra om någon bott där eller hört något om hotellet eller omgivningen där.
/Lelle
Svara med citat
Gammal 2007-06-14, 23:16
Totti Totti är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Hej!
Är precis hemkommen från Thassos och kan inte annat än att varmt rekommendera ön! Bodde dock inte i Skala Panagia utan i Skala Rachoni (Hotell Rachoni Bay). Skala Rachoni passar utmärkt om man vill ha lugn och ro och tycker om att spendera tid på hotellet (för övrigt är Rachoni Bay det bästa hotell jag bott på). Vi hyrde bil i 3 dagar, vilket är att rekommendera för att få ut så mycket som möjligt av vad ön har att bjuda på, och jag kan säga att byn Panagia var ett av mina favoritställen :-) Genuint grekiskt och otroligt vackert! Det ligger nära Golden beach vilket är en riktigt fin strand. Vad man bara inte får missa är Paradise beach! Fin strand med turkost vatten och härliga vågor. Man bör dock vara förberedd på att bortre delen av stranden är för nudister ;-)
Hur som helst tycker jag att Skala Panagia (utan att veta något om hotellen i fråga) är ett bra val av resmål. Jag tror inte att ni blir besvikna!
Hoppas att ni får en riktigt härlig semester med en hel massa solsken!
Kramar Totti, Glada Hudik
Svara med citat
Gammal 2007-09-20, 16:33
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Noen som er kommet hjem etter å ha bodd på Anemos?
Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 16:16
Hellbo Hellbo är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Hej Lena!
Antar att du redan varit på Thassos. Du fick ju inga svar på din fråga,men du kanske skulle kunna svara mig. Har precis beställt en resa till början av Juli-08 och ska bo på Anemos. Så min fråga till dig är densamma du ställde här på forumet i Mars.
//Helen
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.