Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-16, 08:03
mimi mimi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 30
Standard Sarris

Hej svejs!
Är det någon av er som har bott på hotell Sarris?
Hur var det?


Längtar till Grekland!!!!

Mimi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-17, 12:22
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Sarris

Jeg har ikke bodd så Sarris, men det ser helt fint ut. Sarris er det hotellet som ligger "ytterst/innerst" i Lefkos ved den største stranden hvor det er mest bølger, ligger på en høyde med fin utsikt. Avstandene er likevel så små at det er ikke langt å gå til den mest barnevennligste stranden, tipper 7-8 min.
Det er alikevel et par andre hoteller som ligger vel så bra til og som jeg tror er rimligere...

Ia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-05, 21:23
Hanna-Sofia Hanna-Sofia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 9
Standard Sv: Sarris

Kom precis hem från vackra Karpathos och lilla fina Lefkos. Vi reste med Apollo och bodde på Sarris (ospecad resa). Hotellet ser nybyggt eller nyrenoverat ut. Det är Amerikagreker som har det. Tyvärr var hotellrummet riktigt skitigt när vi kom. Hår och sand i hela badrummet och under sängen såg det inte ut som någon dragit med en mopp sedan hotellet öppnades. Flera på hotellet gjorde samma trista erfarenhet.

Jag bryr mig inte så mycket om det städas så noga under tiden jag bor på rummet, men jag tycker nog att man kan begära att det ska vara rent när man kommer. Vi klagade två gånger men fick aldrig rummet städat ordentligt någon gång. Sängkläderna byttes inte någon gång och handdukarna endast en gång. Min erfarenhet är att man brukar få nya sängkläder efter sisådär 3-4 dagar.

En kille och tjej som bodde på hotellet kom in på sitt rum när det var städning på gång ( eller vad man nu ska kalla det) då stod personalens barn i deras sängar och hoppade och med tanke på att inga lakan byttes kändes det väl sådär kul. När killen klagade fick han till svar att deras barn minsann fick vara var dom ville på hotellet så det var bara att acceptera.

Föröver detta var det väldigt mycket små myror på rummet, även i sängarna.

Så jag rekomenderar tyvärr inte Sarris. Det känns lite synd för det är ett helt ok hotell till utseendet och läget.

Gorgina and Sofia ligger väldigt bra till i byn och det skulle vara kul att höra om någon har något att säga om detta ställe?

Däremot rekomenderar jag Lefkos som hade fina stränder både lugna och lite vildare (vågor) och alla tavernor vi åt på var väldigt trevliga.

Tavernan som har två söta ankor som husdjur kör med gammal fin grekisk tradition, ingen meny utan ut i köket och titta på allt som bjuds istället och dom har mycket trevlig personal.

Om jag får bidraga med lite skvaller också, så siktade jag den fantastiskt duktiga danska skådespelerskan Paprika Steen med familj på en taverna i Lefkos i går kväll.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-05, 22:04
Hanna-Sofia Hanna-Sofia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 9
Standard Sv: Sarris

Hmmm.. hittade info om Gorgina and Sofia. Ibland är man alldeles för snabb.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-06, 09:42
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Mölndal
Inlägg: 188
Standard Sv: Sarris

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Sofia Visa inlägg
Om jag får bidraga med lite skvaller också, så siktade jag den fantastiskt duktiga danska skådespelerskan Paprika Steen med familj på en taverna i Lefkos i går kväll.
Vad kul! Tyvärr lär hon väl inte vara kvar där när jag kommer dit i början av september... Annars skulle man passat på och sagt till henne hur briljant hon är!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-06, 10:58
FinskaFlickan FinskaFlickan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 14
Standard Vågorna

Vågorna vid hotell Sarris var underbaara. Den bästa stränderna hittas i Lefkos, inte Apela. Undrar om någon vet något prisvärt boende i Lefkos, skulle gärna åka tillbaka till Karpathos men bo i Lefkos då. Funderade på Sarris men det låter ju lite avskräckande med den dåliga städningen och så.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-06, 20:37
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 156
Standard Sv: Vågorna

Till Finskaflickan: Ett tips på boende är Nikos Studios som du hittar här som annons på Kalimera. Kolla under Öar/Karpathos och logi. Vi bodde där förra året och stormtrivdes. Fina rum, bra städning, fick deras egenodlade tomater och vindruvor nästan varje dag. Nikos studios är verkligen strandnära. Det ligger vid den första stranden när man kommer in i Lefkos och inte vid Sarris. Men avstånden är ju väldigt korta.......

Ha det så jättebra på Karpathos när/om du åker dit igen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT