|
|||
|
|||
Ang Apollo
Jag vet inte riktigt var jag ska göra av den här tråden så det får bli här...
Citat:
Ett av Europas största resebolag, Thompson i England, var på och "ryckte" lite för några år sedan, men avstod från att köpa bolaget... Jag har ingen grund för detta, men jag misstänker att de ansåg att Apollo genererade för lite vinst redan då och att man inte såg något sätt att kunna öka vinsten enkelt på kort tid. Ren och sund affärs-strategi... Varför köpa något som inte generar pengar? Jag tror dock inte att det är någon risk att Apollo ska göra en Fly Me-konkurs. De går dock med vinst även om den är liten... Men stäm mig inte om jag har fel... Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men Apollo är nog i grund och botten ett sunt bolag med en bra affärs-idé. Tyvärr gör detta även att bolaget gör för liten vinst... Sedan att jag har åsikter om deras service och lite annat är en helt annan historia! Apollos affärsidé är att sälja billiga resor till Grekland. Och de är billiga. Servicen är också därefter! Man får vad man betalar för... Jag är ingen vän av Apollo men har trots det utnyttjat deras billiga billjetter ner... Men samtidigt är det ju så att säljer man billigt genererar man mindre vinst... Citat:
Citat:
Jag TROR inte att det är någon fara med Apollo. Speciellt inte med tanke på att de har en mycket kapitalstark ägare som kan stötta dem i värsta fall. Det skulle vara mycket märkligt om Kuoni lät Apollo gå i konkurs. Det skulle möjligtvis kunna hända om Kuoni själva hamnat i ekonomiska problem, och det har jag inte sett något om. Så nu kan ju du Karin eller Anders på Apollo, som har till uppgift att kolla Kalimera skicka mig en t o r biljett CPH - ATH som tack för att jag mot min vilja faktiskt tog er i försvar... Peter Senast redigerad av Peter den 2007-04-06 klockan 02:29. Anledning: Tja, det var ju det där med stafnichen... |
|
||||
|
||||
Sv: Ang Apollo
Det finns väl ett gammalt ordspråk för flygoperatörer:
Hur ska man bli miljonär inom flygbranschen? Starta med en miljard så går de ganska snabbt. Branschen är alltså inte tälja guld med kniv, det går tungt för många operatörer och det verkar bara komma in flera operatörer. Jag tillhör inte de mest priskänsliga resenärerna men visst fasen känns det som att resan har blivit dyrare de senaste åren. Av ren självbevarelsedrift har jag inte kollat förra årets pris på flera år nu, någon har hittat affärsidén att sälja resor till ett pris som resenärerna vill betala för det och jag tillhör de resenärer som betalar vad de vill ha.. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Jag tycker att flygresorna blivit billigare de senaste åren. Både utrikes och inrikes så inte vet jag vad du tänker på Janérik. Ok inte så många 298 kr i år med Apollo men runt 800-1000 kr är betydligt billigare än vad det kostade för några år sedan. När jag började mitt resande till Grekland för snart 30 år sedan var resorna mycket dyrare i förhållande till levnadskostnader och inkomster. Även så under 80 och 90-talet.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Då valde jag ändå att vara borta 3 veckor i stället för 2 eftersom det blev billigare biljett på det sättet , något som inte alla i familjen riktigt vill tro på (det är allltså inte den som har 0,5 biljett som ifrågasätter) men så blev det faktiskt. Dessutom kollade jag upp då jag betalade anmälningsavgift på resorna och då fanns det inte ens att boka biljetter till samma tider längre. Mvh Janérik |
|
|