|
||||
|
||||
Geranis strand - Blue village Caldera beach
Hej!
Jag är ny här och hoppas på många bra tips och höra från andra vad de tycker och tänker. Detta blir första resan till Grekland (förutom Cypern då) Jag har inte bokat resan än, men det blir nog imorgon. Jag undrar om någon vet något om stranden i Gerani? Vi vill helst bo vid en strand som är långgrund och barnvänlig och jag vet inte om den stranden är det.. Vi ska kanske bo på Blue village Caldera Beach. Vad kan ni säga om det stället? Hur lång tid tar det med taxi från flygplatsen till Gerani och ungefär vad kostar det? Hoppas på svar! Hejsvejs! /Drakulla |
|
||||
|
||||
Sv: Geranis strand - Blue village Caldera beach
Hej,
Är det fin barnvänlig strand ni vill ha så undvik Gerani. Det är sten och grus, kan vara djupt på sina ställen och området är trots sin charm hårt ansatt av moskiter. Caldera Bay är aningen bättre för barn och så kan ni ju äta lunch hos Vaggelis på härliga Nisos. Ni har bussar, butiker, snabbköp och aktiviteter runt hörnet därifrån. Bästa stranden för barn hittar ni på gränsen av Stalos och Agia Marina. Långgrund sandig och skön med allt en familj kan behöva inpå knutarna men kolla så att hotellet ligger på havssidan om vägen. Taxi tar mella 25-50 minuter beroende på chaufför, trafik och vilken väg han väljer. Snabbast, och tråkigast, är motorvägen. Om inte barnen är för små och bagaget för stort finns 3 lokalbussar per dag från flygplatsen, med byte i Chania stad. Lycka till och trevlig semester! Kickie |
|
||||
|
||||
Tack för svar!
Är Caldera bay ett hotell? Vilket resebolag? Andra hotell? Annars finns ju Lght Caldera village i Aiga Marina, även om det inte ligger direkt vid stranden.. Jag vill gärna ha halvpension och sen även kunna äta ute också. Senast redigerad av inkfish den 2007-04-16 klockan 00:26. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
På Caldera Village ska ni inte bo om ni har barnvagn eller dålig kondis, backen är tvärbrant, lång och förrädisk. Jag vet inte vilka arrangörer som har vilket hotell, jag hyr bara privat. Vad jag vet är att alla Calderahotell hör till samma kedja. Gör en sökning både här på Kalimera och på Google, många här har bott med barn i Agia Marina så det har skrivits löpmeter
Lycka till! Kickie |
|
||||
|
||||
Caldera bay kan bokas med Fritidsresor, bra barnrabatter. Håller med Kikh om att backen upp till Caldera village är i brantaste laget.
Om 31 dagar åker vi till Caldera Bay Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha det så hemst trevligt på semestern, hälsa Vaggelis från Kiki, hon som minns hur han såg ut innan håret grånade Kickie |
|
||||
|
||||
Förstår att det måste ha varit hemskt jobbigt i värmen...vi brukade promenera där när vi varit på Romanza och ätit middag
Var inne och kollade Nisos meny på hemsidan och fick ännu mer "greklandsabstinens" än vad jag redan hade Malin |
|
||||
|
||||
Tack för alla råd!
Jag har visserligen ingen barnvagn. Sonen är 6 år, men jag har taskig kondis... Det finns ett hotell som heter Blue star stefan village som verkar mysigt. Vet ni något om det? Jag kan inte hitta Caldera bay i fritidsresors katalog... konstigt.. måste vara blind... Några bra barnaktiviteter ni kan tipsa om? /Drakulla |
|
||||
|
||||
Jag hittade Caldera bay nu. Det låg visst i Platanias, inte i Agia marina som jag trodde. Snacka om bra strandläge.. Det verkar lovande. Är stranden barnvänlig och långgrund där?
/Drakulla |
|
||||
|
||||
Caldera Bay finns på s.63 i katalogen Vet att det är fullbokat många avgångar...verkar vara populärt
Vet inte mycket om Stefan Village, har endast gått förbi. Det råd jag kan ge dig är att försöka boka ett hotell där ni slipper korsa vägen för att ta er till stranden. Gillar sonen äventyrsbad så finns det ett inte så långt därifrån. Dit kan man åka med "minitåg". Hoppas du hittar något hotell som passar! Malin Såg att du hittat det nu... |
|
||||
|
||||
Jo, det verkar vara populärt.. Tyvärr fullbokat den 23 augusti när vi ska åka. De har bara lght för 4 pers - dyrt. Vi är 2 vuxna + 1 barn.. Jag får väl leta vidare då..
Äventyrsbad låter toppen! Tack! /Drakulla Senast redigerad av inkfish den 2007-04-16 klockan 00:26. Anledning: långt citat |
|
|||
|
|||
Har du bestämt dig för var du skall bo?
Om inte kan jag ha några fler tipps /Nico |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har inte riktigt bestämt mig än, men det lutar åt Platanias eller Agia Marina. Vill ha ett hyfsat bra hotell nära till stranden, med barnvänliga omgivningar, iaf långgrund strand. Jag har funderat på Porto Platanias beach resort (f.d. Hotell porto palazzo platanias) i Platanias eller ev Thalassa beach resort i Agia Marina än så länge. Gillar att ha halvpension... men även att hitta mysiga ställen att äta på. /Drakulla |
|
|||
|
|||
Hej igen
Attans, vi som nyss har bokat caldera village!! Får börja träna vadmusklerna då Var inte det jag tänkte skriva... vi har även bott på Stefan village i agia marina. Suverän lägenhet, trerummare i etage, två badrum, två balkonger (vi är visserligen 2 vuxna, 3 barn mellan 4 och 14) men hotellet är fint och trots att det är ganska stort så är det ändå mysigt med fin innergård och bra service. Utmärkt restauang med bra barnmeny. Ligger dock på andra sidan vägen och inte direkt på stranden dvs en liten bit att gå, fungerade ändå bra med en då nästan treåring. Ingen särskilt ansträngande backe mellan hotellt och stranden. Skulle gärna bo där igen. Hoppas ni hittar något mysigt och bra! Vi har ju som sagt redan bokat workoutpasset... //Erica |
|
||||
|
||||
Hej!
Håller med Kikh! Gerani är underbart! Men inget för barn... Har själv bott där o i Maleme under någon säsong, lugnt o skönt när man vill slippa turisterna när man har en "day off" men nära till Platanias o utelivet!!! |
|
||||
|
||||
Vi har bokat resa till Agia Marina, Thalassa beach resort! Halvpension, beläget på stranden. Kan det bli bättre!
/Drakulla |
|
||||
|
||||
Håller med Kikh!!!
Som vuxen föredrar jag när det inte är långgrunt! Men med barn är Ag. Marina perfekt! "Buba beach" är väldigt barnvänligt, min brorson var där när han var 5 och det var perfekt för honom! Se upp med att vara för nära pirarna, där kan det helt plötsligt vara 3 m. djupt och starka strömmar runt om. Ha en underbar semester!!! Senast redigerad av inkfish den 2007-05-07 klockan 22:36. Anledning: långt citat |
|
|