|
||||
|
||||
När är bäst att åka?
Hej igen......
Har skrivit här några ggr nu,ang våran resa till Grekland i sommar. Jag o min man o tonårsson skall bila ner till Grekland. Bilade hem förra året o det var kul. Är flygrädd så det passar mig bra. Nu tänkte vi inte köra som blådårar denna gången,hade lite bråttom hem sist och hann ej njuta så mkt av resan hem. Vi tänkte ev åka så vi övernattade två nätter på vägen ned till Brindisi,där vi tar dagfärjan till Igoumenitza och är framme vid 19.00. Nu vet vi inte riktigt om vi skall åka när skolan slutar,runt 15/6 eller när skolan har börjat i augusti! Går säkert att ta ledigt lite för sonen. Sist i början av augusti var det lite väl varmt o högsäsong....inte alltid så bra. Någon som har erfarenhet om detta? Tänkte åka ner via Peloponnesos och köra runt lite där och även vara lite i korinthos samt ev ta en båt ut till Egina/agistri... Två veckor i Grekland o några extra dagar för resan,är tänkt! Någon som vet hur det är med hotell etc? Behöver inget märkvärdigt ställe utan vill leva lite som grekerna gör. Vad skall man se när man är i Peloponnesos? Kanske lite många frågor på en gång,men det är så svårt att bestämma sig. Vi vill bada o bara "gotta" oss,kika runt på lite saker o ev ta en sväng till Aten....får se vad man hinner me. Katarina |
|
||||
|
||||
Sv: När är bäst att åka?
Om jag skulle välja är absolut juni att föredra framför augusti då nästan alla andra europeer har semester.
Eva |
|
|||
|
|||
Sv: När är bäst att åka?
Själv har jag precis tagit mod till mig och fixat ledigt första veckan i Juni
Det tror jag är en perfekt tid att åka, innan semestrarna kommit igång och det är fortfarande grönt får man hoppas. Åker man tidigare än så, så kanske hotell mm inte har öppnat för säsongen än. Nackdelen är väl att vattnet är lite svalare mend et får man ta. Nu gäller det bara att hitta lite billigt flyg! Har också åkt i mitten på Augusti, det blir bara lite för hetsigt. Fullt på både båtar och hotell och full rulle överallt. Visst, det är varmt och skönt ... men det är ändå för mycket. |
|
|