![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Åker med familjen till Maleme den 10:e maj. Ville bara höra lite erfarenheter från andra som varit där. Lugnt och skönt, bra matställen. Ska bo på Bella Pais så erfarenheter därifrån vore kul med. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Maleme är en av mina favoriter, har varit där minst 10 gånger. Stranden är kass, stenstrand som blir djup ganska snabbt. Det finns bra några tavernor vid stranden som har många grekiska gäster. Om ni skall köpa mat, så finns det en toppen supermarket där, (med bankomat utanför) ungefär mitt i byn. Där finns nästa allt och mycket bra kvalitet & pris. (köp ej på dom lokala inka market, dom köper själva av stora suppermarket. Gör gärna utflyckter till krigsgraven i Maleme, till Kolymbari etc.. /Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde i Maleme, 2001 tror jag det var. Vi upplevde det väldigt lugnt, så är man ute efter lugn och ro är det perfekt. Vi tyckte inte alls att stranden var kass, badade där nästan varje dag och den var lång med gott om plats. Det fanns en fin strandpromenad som var kantad av flera mysiga tavernor. Har man barn så hade flera av tavernorna en liten lekplats i direkt anslutning.
Den tyska krigskyrkogården måste ni besöka, den ligger på andra sidan vägen uppe på berget. Det är skyltat och vägen dit upp är vacker. Väl där uppe har man en fantastisk utsikt och det är mycket speciellt att se alla dessa gravar i form av vita stenplattor omgärdade av blommor, många var bara unga pojkar. Ha en fin resa! Ann-Kristin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter ju som att vi har hittat rätt. Men jag läste nånstans att det skulle bli/är sandstrand i Maleme. Nån som vet nått om det? Hur är det med barn mat och sånt på Kreta, har ju med oss våran 16 månaders med. 2 veckor kvar idag innan planet åker. Skönt!
![]() |
![]() |
|
|