Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-29, 10:48
Fyhr Fyhr är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Romantisk semester? Var ska vi åka?

Hej!
Jag ock min pojkvän tänkte åka på semester tillsammans i sommar och vill att det ska bli romantiskt. Vi kan dock inte bestämma oss för var vi ska åka. Vill inte att det ska bli för dyrt. Men jag vet inte vad jag kan förvänta mig att det kostar...

Det viktigaste för oss är atmosfären och nära till en fin strand. Har gärna pool på hotellt men jag antar att vi kan klara oss utan..., mysiga restauranger och god mat.

Vi har tittat lite på korfu, samos, skiathos, skopelos, men kan tänka oss nått annat också. Vet inte så mycket om öarna.

Var skulle ni rekomendera och ska vi boka nu eller sista minuten? ska vi boka hotell och flyg (med tex apollo) eller bara köpa flygstol? vad blir dyrast/billigast??

Vi har semester 16juni till 8 juli men tänkte alt. fira midsommar hemma så vi vill väl åka en eller två veckor runt den 24:e juni...

Hoppas på många långa svar!
Svara med citat
Gammal 2007-04-29, 12:13
Malena Malena är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Romantisk semester? Var ska vi åka?

Jag kan verkligen rekommendera Skopelos. Den ön har definitivt atmosfär. Man måste ta sig till stränderna, via buss eller hyrd bil/moppe men när man väl kommer till dem är de underbara! Det finns små vikar där ni kan vara ensamma. Vet i och för sig inte hur mycket folk där är i juni/juli... Den lilla byn är supermysig och romantisk. Som gjord för att flanera omkring i, brant dock! Byn är byggd på höjden så att säga och gränderna är oerhört charmiga men som sagt branta.
Restaurangerna är bra. Vi var inte missnöjda någon gång.

Ang priser, flygstolar etc så har jag ingen uppfattning om det. Vi bokar charter utifrån att vi är bekväma Transfer och sånt är ju redan klart och man kan bara transportera sig ända fram utan jox. Även om du reser charter till Skopelos är det en ö som man klarar sig själv på. Vi reste med Apollo och de har inget folk på ön.
Svara med citat
Gammal 2007-04-29, 12:14
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Romantisk semester? Var ska vi åka?

Hej
Vi har åkt sista minuten resor med Apollo. ca; 20 ggr både med och utan barn (4 st) Vi har oftast fått bra hotell. Det är klart några missar har vi åkt på.

Det finns många underbara ställen i den Grekiska ö-världen.

Vill äta god mat skall man ta sig ut en bit från staden. Kanske hitta en liten by.

Lolis
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:52.