|
|||
|
|||
Funderingar om Thassos/skala potamis
JAg ska åka till skala potamias i augusti-07
funderar lite på resturang utbudet..om någon har någon åsikt har även sett att vissa hafft problem med getingar..och vissa som inte märkt av det..hur ligger det till egentligen. någon som har några tipps på utflykter...är sugen på att åka ut på havet med båt...någon som gjort det?? är även sugen på att hyra moped och åka runt lite..någon som gjort det? annars är jag bara allmänt intresserad av att höra allt om någon som varit sär tidiare. Tack på förhand!!! Mariana |
|
|||
|
|||
Sv: Funderingar om Thassos/skala potamis
Hej!
Om getingar vet jag inget, men tavernor finns det gott om i Skala Potamias. Vi var där för ett par år sedan. Vi bodde i Thassos stad tog bussen till Skala P. Vi moppade också längre söderut på den sidan av ön (östra) till Paradis beach,jättefint bad. Nästan längst söderut ligger Aliki också fint men litet, smal strand. Lite trafik på vägarna vid pingsttid när vi var där. Näktergalen sjöng hela tiden. Om man tar buss eller moppe till den andra sidan av ön från staden räknat finns Pachi beach också mkt bra. Thassos är en vacker ö. Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
jag ahr även lite funderingar på vädret..någon om varit där i augusti, vad var det för väder?
vad kostade det att hyra moppe? tack för svar! Mariana |
|
||||
|
||||
Hei!
Vi var på en liten båtutflukt arrangert av Apollo da vi var på Thassos i juni/juli ifjor. Vi fisket, badet og spiste god mat. Det var veldig deilig å komme seg ut på sjøen, så det kan jeg absolutt anbefale Det var også mange gode restauranter i Skala Potamias, med mye god mat! Utelivet var heller litt begrenset... Lovise |
|
|