Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-04, 23:04
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Fredag 4/8

Fredag 4/5

Fredag morgon igen. Vad veckorna går fort när man har roligt. Vädret är blå himmel och 21 grader varmt nästan vindstilla men med en luftfuktighat på 78% och det betyder huvudvärk. Idag kommer det inte att bli så mycket för jag ska ut på vift. Mina blommor är planterade och det är inte min förtjänst. Giannis o Katerina har planterat Bougainvillan och köpt småblommor åt mig. Försökte att betala för blommorna men det gick inte för sig. Det är ju för allas trevnad enligt Katerina. Ååh det doftar så ljuvligt ute så det är inte klokt. Katerina kom med en nästan svart Bougainvilla som hon hade köpt. Jag undrar vart alla hyrespengar går? Idag finns det inget vatten för grävmaskinsmaffian har varit i farten igen. Tur att jag har sodavatten på burk som säkerhet. Innetempen har faktiskt gått upp till 22 grader. Nu är det nyheter om tuppen. När jag gick ut med Mitzie i förmiddags så gick vi förbi och tuppen gjorde samma som alla tuppar, försökte att gala men det kom inte ett ljud ur honom. Han kanske har strupcancer vem vet. Nu är det dags att åka för mina vänner är här.
Jag kom hem nu 23.40 och är jättetrött så det blir sova i stället för att skriva.

Uffe
Gammal 2007-05-05, 00:39
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Fredag 4/8

Åh, Uffe!
Jag är bara så avundsjuk på dig.
Har tittat på webbkameran ifrån Mitsos taverna och, ja jag blir alldeles sjuk av längtan till Kreta. Här hemma i Sverige (Sala) har det väl varit ganska fint men det blåser en kall vind och bada ute kan man ju inte! När man tittar på Mitsos kamera så kan ju verkligen få en känsla av det som snart skall stunda och dofterna får man ju ana sig till. Nyspruckna rosor och lergropar förmedlar du ju bokstavligt och vi här hemma översätter det till det vi vill , ett Kreta som vi alla älskar och längtar till. Har du någon aning om hur många grader det är i havet nu? Kan det ha kommit upp till 20 tro, hoppas för nu är det bara 15 dagar kvar till vi lyfter våra vingar till KRETA!!!! Ha det bra Uffe och fortsätt skriva till oss här hemma i Norden med din härliga dagbok, vi är många som längtar varje dag att få nya upplevelser ifrån dig, det ska du veta!
Hälsningar från ett lite för kallt Sala!
Gammal 2007-05-05, 04:31
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Fredag 4/8

Det var 19 grader igår vid ytan. Men det blir snabbt varmare.

Uffe

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.