Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-05, 13:03
matsmaja matsmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 87
Standard sista minuten ej garanterat rum med toa och dusch

någon som tagit sådana resor....
Jag har vart lite skeptiskt men mamma 60 år tog en sådan resa till kreta och hamna tillsammands med en annan kvinna som hon fick dela rum med ( isamama ålder fast från norge) och dom hade jätte trevligt (tur det)
och på jasmin village tror jag att det hette på fritidsresor lgh med kanon ställe .....

hur stor e risken att man hamnar på ett rum utan toa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-05, 13:15
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: sista minuten ej garanterat rum med toa och dusch

Under mina första 13 år och många resor till Kreta åkte jag alltid ospecat. Varningstexten om dusch och toa fanns redan då men jag har alltid bott ruskigt fint. Delat rum har jag gjort 3 ggr, alltid med gott och trevligt resultat och hitills har jag inte sett ett enda rum utan egen dusch/toa.

Kickie
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-05, 16:56
Stusses avatar
Stusse Stusse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Tyringe
Inlägg: 199
Standard Sv: sista minuten ej garanterat rum med toa och dusch

Hje
Min man och jag brukar åka ospec, men vi har alltid fegat och betalt extra för dusch och toalett. Brukar inte kosta så mycket extra.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-05, 19:52
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: sista minuten ej garanterat rum med toa och dusch

När man åker ospec finns det alltid en risk att man hamnar på ett "loppehål" utanför arrangörens program, mitt ute i ödebyggden. Med toa i stallet och dusch runt hörnet... Då har du köpt en billig resa och även accepterat att denna risk finns.

Med detta sagt så skall jag tillägga att det är ytterst sällan det händer. Och när det händer så är det normalt sett beroende på att du valt att åka ospec under högsässong när arrangören har fullt på alla de hotell denna vanligtvis använder. Och då får du skylla dig själv... Åker man under låg eller mellansässong så brukar det aldrig vara några problem. Då hamnar man normalt sett på något av arrangörens vanliga hotell. Har du supertur får du bästa rummet på bästa hotellet! Dels för att ingen annan har haft råd att boka det, dels för att arrangören gärna gör reklam för sig... Annars hamnar du på baksidan och kan glömma allt vad havsutsikt heter.

Men du har inga problem med arrangören i alla fall. För du har redan från början avsagt dig alla möjligheter att protestera mot något eftersom du reser ospec! Men har du tur och får ett "fete-rum" kan medresenärerna protestera kraftigt när de får reda på att de betalat minst tre gånger så mycket för sina resor som du gjort för din. Och du dessutom fått ett bättre rum... Lätt stulet från Lasse Åbergs SOS..

Jag har rest ospec tidigare och det har fungerat bra. Jag skulle inte tveka att göra det igen. Jag vet inte hur det är idag, men tidigare var det så att om man märkte att man var på väg rent ut åt he.... in i öknen så kunde man "prata" med representanten och diskret smussla över 2- 300 i lokal valuta för att förbättra situationen... Det löste sig alltid...

Peter
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-05, 20:15
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: sista minuten ej garanterat rum med toa och dusch

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
...Jag vet inte hur det är idag, men tidigare var det så att om man märkte att man var på väg rent ut åt he.... in i öknen så kunde man "prata" med representanten och diskret smussla över 2- 300 i lokal valuta för att förbättra situationen... Det löste sig alltid...Peter
Eller som jag som skulle placeras "off track" på ett rackarns fint hotell men ville bo centralt nära bad och en syster. En lätt förkylning och en liten uppförsbacke som förstärkte hostan uppförstorades till "ansträngningsastma" var på jag och medföljande barn fick en ny trerumslya mitt i Hersonissos. Eget badrum, kök, två altaner och vägg i vägg med syrrans hotell - utan extra kostnad.

Annars har det "loppigaste" jag bott i varit en egen lägenhet mitt i ingenstans aka Agii Apostolis, Chania...Snyggare än jag bor just nu

Kickie
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-05, 22:19
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: sista minuten ej garanterat rum med toa och dusch

Vi har också åkt ospec. flera gånger för en del år sedan och alltid blivit positivt överraskade, alltid fått eget rum med toa o bad.
Men EN enda gång blev vi besvikna och hamnade på ett tråkigt ställe i Larnaca på Cypern, resan var dock så billig att vi kunde betrakta resans pris som priset för flygbiljetten och tog ett snabbt beslut och hittade själva bra boende i Agia Napa. Om man är inställd på det, så kan man ju ta chancen med en ospec. resa.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT