|
||||
|
||||
Nytt boktips
Sitter här och bläddrar i en av böckerna som kom i AdLibris-paketet idag och den väcker onekligen nyfikenheten till liv
Den heter - RENA GREKISKAN - Klassiskt språk i modern tid - och Ebbe Vilborg står som författare. Den handlar om grekiskan i vårt eget språk och här kommer ett litet axplock från innehållsförteckningen: *Hellas *Grekiska som kulturspråk och världsspråk *Grekiska alfabetet *Grekiska gudar och gudinnor *Grekiska namn *Grekiska i medicinen *Grekiska räkneord *Grekiska prefix *Grekiska suffix *Grekiska långivare *Några grekiska citat ISBN: 978-91-7227-479-2 Pris: 109 SEK på AdLibris //Zanét |
|
||||
|
||||
Sv: Nytt boktips
Tack för tips! Återkom gärna när du tittat närmare.
|
|
||||
|
||||
Några som har erfarenhet av Ioannidis, Georgios lätt nygrekiska textbok samt övningsbok? Finns på Adlibris från 2005. Är det ngt att köpa, ska plugga på distans i Sthlm eller Umeå?
|
|
||||
|
||||
Har den hemma, ganska enkel, bra om du inte läst innan. (Finns en del fina bilder med som du kanske känner igen )
|
|
||||
|
||||
Jag tror att vi använde den när jag läste grekiska på Kursverksamheten.
Eva |
|
||||
|
||||
Såg att det fanns från 2005 som hette lätt nygrekiska, de andra var från 1994 samt 80 talet. Visst borde den här från 2005 vara lite färskare??
|
|
||||
|
||||
Kan det möjligtvis vara från Ios! `
Hoppas inte det är bilder från mitt liv som "20-åring på Ios" -bilder... |
|
||||
|
||||
Kollade o det fanns inget sånt,så du kan andas ut.2005 års upplaga
|
|
||||
|
||||
Citat:
Annars kanske de hade sagt på bokförlaget; "kolla, visst är det hon som är på sidan 23 i textboken?, men nu ser hon ju städad ut!" Då vågar jag handla!! |
|
|