|
||||
|
||||
Grattis Norge! Och Kalimera.
Om man kan gratulera sådana storheter som nationer så gratulerar jag Norge idag!
Och passar på att säga grattis Kalimera i efterskott! Och gör det genom att infoga min första banan någonsin, here goes: |
|
||||
|
||||
Sv: Grattis Norge! Och Kalimera.
Visst ja, Norge! Grattis Norge och alla härliga norska Kalimeror!
Jag tittar sen två veckor på den nya norska kriminalserien Kodenavn Hunter som SVT sänder. Och fortfarande har jag jag så svårt att ta skurkarna på allvar - för att de pratar norska. I mina öron är det världens gladaste språk (Serien är för övrigt jättebra!) Och välkommen ut ur banangarderoben Paulina |
|
||||
|
||||
Heja Norge! Bästa Norgeminnet? Att sitta på en kaj i Trondheim och äta kokta räkor direkt från fiskebåten. Vi hade bara en hästvattenhink att ha räkorna i, men vad då... 1956 eller så.
|
|
||||
|
||||
Bästa Norgeminnet:
Att som liten parvla på Norge-bilresa med pappa vakna av en koskälla en morgon bland fjällbjörkar, dra ner dragkedjan till tältöppningen, titta ut och finna sig tätt omringad av en massa trygga kor som stod och bligade och tuggade. Tack. Det var svettigt värre, puh! Men nu är det gjort. |
|
||||
|
||||
Heja norge, kai xronia pola kalimera! Åkte hem från oslo igår o missade 17 maj.....
Men får ju åka till grekland snart istället // Mia, kvarting norska. |
|
||||
|
||||
Bästa Norgeminnet:
I somras, Måndalen, en fantastisk plats //PO |
|
||||
|
||||
oj, vilka fina bilder!! Var e det nånstans? Jag va i oslo i två dagar nu, o efter min första greklandsresa för året, så bär det av till Ålesund på vestlandet där jag har mina rötter. Vet att det ska vara underbart fint där oxå!
|
|
||||
|
||||
Måndalen ligger här, vid den röda nålen, inte långt från Ålesund alltså.
Se till att åka dit, det är värt varje mil! Fler bilder från samma resa //PO Senast redigerad av PO den 2007-05-17 klockan 21:05. Anledning: Fler bilder |
|
||||
|
||||
Jeg sier tusen takk til dere svensker som husket nasjonaldagen vår Vi hadde en flott dag med strålende sol i her i sørnorge. Veldig fint med alle barna i sin fineste stas, tog, musikkorps og flagg som vaiet i vinden. Ja, det er et vakkert land vi har.
|
|
||||
|
||||
tack Po! Då ska jag se till att ta mig dit, vi ska bila dit o utgå från dalarna, så det blir nog många stop för fotografering efter vägen!
underbart med kontraster: Landar på natten till den 12 juni från grekland, och åker till norge på lördagen, får det bästa av två världar på kort tid. gjorde samma sak i höstas: direkt hem o packade om från grekland o flög sen till los angeles o las vegas!! det va ju lite "luftombyte" minst sagt! må gott// Mia |
|
|