Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-27, 19:41
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Söndag 27/5

Söndag 27/5

Söndag morgon igen! Jag tycker tiden går fort när man träffar nya kontakter. Igår tog middagen över två timmar då jag träffade ett trevligt par på restaurangen. De tyckte att jag skulle följa med på en drink efteråt, men då backade jag ur. Det brukar bli så in i bomben sent efter sådana äventyr.

Nu är det väder igen 08.00 med sol o blå himmel, 22° inne och 22,2° ute samt vindstilla. Luftfuktigheten är nere i 66% så det är lättare att andas igen. Idag blir det nog en tvättmaskin igen då solen gör att det torkar så fort, men det är nog bäst att vänta en stund då grannen kom hem kl tre i natt. Min tvättmaskin står vägg i vägg med hennes sovrum.

Kretensare är ena baddare på att festa mycket och länge. Jag bara backar och tittar tillbaka på alla grekfester jag har varit på. Ibland kan det börja vid åtta och pågå till fem på morronen efter och det är mat hela tiden fram till ungefär två på natten. Jag tycker det blir lite väl sent för jag hinner bli trött flera gånger om. Det har till och med hänt att jag somnat o det har de haft roligt åt flera gånger. Sista syrliga kommentaren var.
- Har du sängen med dig i kväll?
Jag har flera gånger funderat på att ta sovsäcken och liggunderlaget med mig för att ge igen.

Nu visar uret på tio och jag har laddat maskinen och klätt på mig. Dags för dagens promenad för jag behöver mera pengar. Mina slantar är nog åttkantiga för de rullar inte så fort, men likväl rullar de.

Det blev en varm promenad 25° i skuggan och mycket mer i solen. När jag kom hem 12.50 hade molnen kommit in över land. Jag såg de redan i morse som en strimma mot havet, men på grund av att det inte blåste trodde jag att vi skulle klara oss.
Jag tog en sväng till för att få lite lunch när solen kom tillbaka. Glömde tyvärr boken jag läser hemma så det blev till att prata med andra. Hittade två engelsmän på Dionysos, så det blev mycket prata. Jag berättade om Kalimera och att allt finns på engelska också, så det borde inte vara något problem för dom. Nu ska jag se på Göta Kanal 2.

Uffe
Gammal 2007-05-27, 19:46
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Söndag 27/5

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Jag berättade om Kalimera och att allt finns på engelska också, så det borde inte vara något problem för dom.
Ja, det gör det! Jag har aldrig tänkt på det. Har visat Kalimera dör Greker ibland och översatt, men nu kan´man ju hänvisa till English version! Tack för tipset!

/Netwolf
Gammal 2007-05-28, 17:14
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Söndag 27/5

Idag kom regnet fram som du skickade! Tack, tack.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:41.