|
||||
|
||||
Inte mycket vet jag
Photobucket, använder flera på Kalimera för att kunna länka till bilder i inlägg i forumet. Har jag förstått, tror jag.
Det är en sak. Om jag vill skapa en hemsida kan jag länka, i forumet, till enskild bilder där då? Eller är det två olika program(?) jag behöver använda/lära mig? Mina bergrepp är minst sagt förvirrade. En utgångspunkt för dessa mina funderingar är att jag inte, rent konkret, vill skicka en CD till vänner och liknande..., när jag vill dela med mig av av bilder och epost inte räcker till. Kan jag få lite hjälp med vad jag vill/behöver, lite reda i begreppen blir jag ruskigt glad. Lefteris hekommen från Kreta och tycker det var misstag |
|
|||
|
|||
Sv: Inte mycket vet jag
Citat:
Citat:
Jag har inte med det att göra, men varför vill du inte skicka en CD till dina vänner? Det kan väl inte göra så ont...? Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
Men det skulle vara mindre struligt och mindre kostnad, Jag talar om sex hushåll med CD-skivor och porto, (snåljåp). Menar du att med G-mail kan man skicka mer bilder än med andra e- postprogram? Lefteris |
|
||||
|
||||
Det allra enklaste och bästa tycker jag är att lägga bilderna på någon fotocommunity. www.pixbox.se är den bästa svenska av de jag känner till.
|
|
||||
|
||||
1. Skaffa gratis G-mailkonton här, de rymmer numera 2,5 GB och har inga begränsningar i filstorlek. Lägg gärna upp konton till släktingarna samtidigt.
(eller ett gemensamt konto typ slakten@gmail.com och dela ut lösenordet) 2. Tanka sedan hem gratis Picasa här, enkel och bra bildbehandling samt integrerat med ett smart webalbum där Du kan välja mellan privat och offentligt album. Du kan alltså bestämma vem som får se vad! 3. Vill Du skaffa en gratis hemsida så använd Google Page creator, det behöver ej installeras på din pc utan du kan jobba från vilken burk som helst på Ikaria. Alla googleprogram använder samma inloggning så du behöver bara kunna din mailadress och ett lösenord. Mer gratis här, bla ordbehandling & kalkyl med samma princip som ovan. Google påstås samarbeta med CIA, FBI, NSA och möjligen IKEA så Du kan ju undvika bombritningarna.. Min Googlesida & album här //PO -Dir. of Google dep. of publ. rel. and acronyms. |
|
||||
|
||||
Eller varför inte använde " Picasa 2 " , Googles gratis bildbearbetningsprogram. Ett alleles förträffligt program som innehåller bl.a ett webb-album som du kan dela med dig t.e.x så här.... http://picasaweb.google.se/gustafsso...saPeloponnisos
/ Tom |
|
||||
|
||||
Jupp!
Det var ju punkt 2. men Du behöver fortfarande ett gmailkonto för att logga in på Picasas webalbum! //PO |
|
||||
|
||||
Som det blev , P O hann svara 3 min före mig.
mvh Tom ( långsam vid tangentbordet ) |
|
||||
|
||||
Jag har pixbox.se o det fungerar alldeles utmärkt det med
|
|
||||
|
||||
Oj!
Nu har jag mycket att jobba med! Har faktiskt redan lagt upp tre album på Picasa, duktigt av mig! De är helt offentliga. Nu återstår att mixtra till det så bara utvalda kan se allt. Det blev sent i går kväll... Tack alla snälla! Lefteris |
|
|||
|
|||
Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
SYDVÄSTRA, SÖDRA OCH SYDÖSTRA ÖSTERSJÖN:
Nordost 8-13. i morgon något avtagande. Mest god sikt, från senare i morgon eftermiddag tidvis något regn. //PO |
|
||||
|
||||
Citat:
//PO |
|
|||
|
|||
Andlöst va ordet sa Bill. Skål sa Bull....
Peter Senast redigerad av Peter den 2007-06-02 klockan 20:56. |
|
||||
|
||||
Fortfarande inte mycket vet jag...
Ja, hur gör man nu då? Jag vet att en del bilder finns på Picasa Weccalbum. Har ni inte sett dom... De från Chania gillar jag själv starkt. ? PO, det var askul se dina bilder, (smörjer), jag vill kunna göra som du... Lefteris |
|
|