|
||||
|
||||
Nytt från Karpathos
Fick mejl med bra och dåliga nyheter från en läsare igår.
Bra nyheter: Vägarna ända ner till stränderna Apela och Achata nyligen asfalteras. Vägen till Olympos är ej ännu klar, men den är enligt två andra turistpar nu körbar med vanlig bil då de båda gjorde denna tripp. Dålig nyhet: Tyvärr verkar din favorittaverna "Under the trees" ha slagit igen. Ingen skylt vid vägen och dött nere vid huset. Synd. Stort tack till Niclas som tipsade. |
|
|||
|
|||
Sv: Nytt från Karpathos
VAH???
Asfalterat till Achata & Apela? Äsch, usch...då är ju en del av charmen borta Helt seriöst alltså Nåja, antar att majoriteten anser att det är bra, men nog var det ändå stil på den gamla Achatavägen. Hur ska jag nu förklara för frun att vi behöver en jeep? :-/ Vad finns det för avsides belägna stränder kvar dit man kan smyga ner längs nån krokig stig? Beställde precis resan - det bär av 30.7. |
|
|||
|
|||
Just söder om Kira Panagia verkar det finnas en strand som ser ganska öde ut (kollar satellitbilder), månne det är skyltat dit och vad månne den heter? Eller blir det att försöka printa ut satellitbilden.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Att Under the trees har stangt for all framtid stammer, sa vitt jag kunnat utrona. Ev forsoker de starta ett nytt stalle en bit darifran men det verkar valdigt oklart. Jag grater, det ar sa synd att nan med sa fantastisk mat inte kan fortsatta |
|
||||
|
||||
Det var sorgligt och höra,att Under the trees inte skall öppna mer
Ha det så gott där nere Riitta |
|
||||
|
||||
Tack Riitta, ja, det ar urtrist. Men det ar svart att vara bast i konkurrensen pa en liten o
|
|
||||
|
||||
Ett par nyheter till forresten:
* Pelagos har i ar livemusik alla dagar utom mandag. Och ny kock som atminstone igar lagade mycket anstandig mat * Restaurang Archontikon som forut var ett ratt tjusigt stalle och som stangde forra aret har ateruppstatt igen: som kinesrestaurang |
|
||||
|
||||
Ett nytt ställe är säkert lösningen för det låg ju rätt dåligt och inte särskilt vackert till.
|
|
||||
|
||||
En nyhet till: charterhotellet Atlantis som en del funderat pa - atminstone utsidan ar renoverad med gul fasad och nytt smide i balkongerna. Insidan vet jag inget om men det ser valdigt frascht ut utifran.
|
|
|||
|
|||
Atlantis har fatt lite nytt aven pa insidan. Sitter precis vid deras dator och skriver, sa de har internet har aven tradlost internet. Badrummen ar ocksa renoverade. Man har malat om lite och fixat nya tavlor och lite annat smatt och gatt.
|
|
||||
|
||||
Detta låter ju fullständigt lysande, vi skall bo på Atlantis i sept/okt, fungerar det trådlösa även på rummen och tar man betalt för det eller är nätverket öppet?
Däremot fick vi ett brev från Apollo igår som började med ett: Tyvärr... Tydligen har försäljningen gått så uselt (?) att man tvingats inställa vår flygning den 20/9 och slå ihop oss med flygningen den 22/9 och byta flygbolag till "Nordic Leisure" Har någon åkt med dem och är de nå´t att ha? Nåja, ner kommer man ju alltid. //PO |
|
|||
|
|||
OH så besviken jag blir att "Under the trees" har lagt ner. Åt där många gånger under förra årets semester och årets resa blir till Karpathos och bara Karpathos. Tanken var att bo någon vecka i Finiki och bara njuta av denna restaurang så ofta som möjligt.
Nu får vi omvärdera om det är värt att bo där utan "Under the trees". Är det någon som har mer info om ev nytt ställe och VARFÖR lägga ner? Där var ju massor med folk jämt. Kan fortfarande känna smaken av deras solvarma tomater... Maeta |
|
||||
|
||||
PO,skulle inte ni bo hos EliasTrist att dom börjar ändra flygtider Det är ju massa folk som skall dit den tiden
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Desutom spar vi ett par semesterdagar så inget ont som inte osv. //PO |
|
||||
|
||||
Mikke åker från Göteborg den 20:e om det inte blir några ändringar därifrån också
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Men jag kanske är orättvis i min bedömning, resan innan Karpathos var med gudomliga Qatar Airways till Maldiverna och skillnaden mellan dessa flygbolag är milslång. (Inte så konstigt eftersom det ena är chater och det andra reguljärt…). Men vi kom i alla fall fram till Karpathos och hem igen så på det sättet var Nordic Leisure ett bra flygbolag |
|
||||
|
||||
Citat:
Det ar hard konkurrens om turisternas pengar pa alla oar och det tar tyvarr inte fram det basta naringsidkarna. Har sett fler exempel pa det den har gangen. |
|
||||
|
||||
Vet du om kan kan komma till stranden där vid den stängda "Under the trees"? Det var ju så härliga vågor där
Har du flyttat till Karpathos,eller Tycker du har varit där länge nu Riitta |
|
|||
|
|||
Vet du hur ofta båtar går till Rhodos och vad de kostar? Ska åka till Karpathos om en dryg vecka.
Hälsningar Dexter Senast redigerad av dexter den 2007-06-14 klockan 21:17. |
|
||||
|
||||
Ett par ggr per vecka pris ca 20€
|
|
|