|
||||
|
||||
Sv: Bo INTE på Hotell Philoxenia i Karpathos stad
Är den stackars hunden hotellägarens? Tyckte annars hundarna verkade behandlas relativt väl på Karpathos. Lovar att titta till den när jag kommer!
Mia |
|
||||
|
||||
Sv: Att bo på Philoxenia
Hej alla självplågare.
Varför ha det sådär halvdant på semestern. är det inte värt några kronor mer och ha det kalas? Det tycker ialla fall vi - Dan & Elinor - som numera, efter 8 år på olika håll, alltid bor i Kyra Panagia - eller på vintern inne i stan på Amaryllis, i backen ovanför taxistationen. Prova Akropolis i Kyra Panagia - eller det nya 'Blue waves' som Nikolas just öppnat. Sen är ni förlorade. /Odyssevs/ |
|
||||
|
||||
Självplågare eller ej...Visste faktiskt inte hotellet skulle vara så kasst när jag bokade. Får se hur det blir. Bodde väldigt bra på Mediterrenean senast så det jämnar väl ut sig. Skiljer ca 2000 i kostnad, så priset spelade stor roll när jag bokade, och även läget. Ser fram emot resan mycket i alla fall!! Tar med mig lite städtrasor diskmedel mm, så kanske jag kan få det hyfsat... Annars får jag väl undvika att spendera för mycket tid på hotellet, det ska nog inte vara så svårt
Mia |
|
||||
|
||||
Enligt rapport från Mia på plats, så var det rummet hon fick helt i sin ordningAnnars inte så mycket turister som i somras,men fullt på Pelagos
Riitta |
|
||||
|
||||
Så godt at rommet ikke var så skrekkelig som antydet!Godt hun er vel på plass, da ser jeg henne nok om en ukes tid! Bare 8 dager igjen....
|
|
|||
|
|||
....ses på öa,Maggis...
Mikke |
|
||||
|
||||
Åh, Riitta, kan du høre med Mia om hun har sett denne hunden som sto i bur tidligere i sommer?? Jeg får helt vondt av sånt.
|
|
||||
|
||||
Har frågat om hunden nu och den har inte synts till. Hoppas den har flyttat till något bättre ställe
Riitta |
|
||||
|
||||
Det må vi satse på Riitta. Skal se etter denne hunden når jeg kommer ned om 2 uker.
|
|
||||
|
||||
Hej.
Det där låter riktigt illa. Jag skall ner nu den 20/9 och skall kolla med mina kontakter vad det är för fel på Philoxenia. Ni måste absolut säga till resebyrån så att de säger till på skarpen. Samt sluta att bo där. Sådär skall man absolut inte behöva ha det på Karpathos. Jag kan rekommendera flera jättebra hotell där det är rent o snyggt och lugnt.... Hälsningar |
|
||||
|
||||
Är det inte lite överdrivet att själv börja städa sitt hotellrum? så dålig standard på Philoxenias städning kan det väl iaf inte vara?
|
|
||||
|
||||
Har nu bott på Philoxenia i 2 veckor och har inget att anmärka på...Blev positivt överraskad efter allt som skrivits här. Standarden var inte sämre än andra 2 stjärniga hotell jag bott på i Grekland. Tyckte rummet var helt ok! Hundar fanns det ibland på taket mitt emot hotellet, men de var inte instängda i bur. Ägaren släppte ut dem där ibland, men han var även ute och promenerade dem.
Kylskåpet fungerade. Hörde inga klagomål från de andra gästerna på hotellet heller. Läget var perfekt, 1 minut till hamnen. Bor gärna där igen! Mia |
|
||||
|
||||
Som ansvarsfull moder var jag ju tvungen och inspektera dotters rum Kunde genast märka att det var inte skitigt eller dåligt på något sätt så jag kände mig nöjd
Annars hade jag tvingat henne och flytta Riitta |
|
|