Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-14, 12:03
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Airtours som charterbolag?

Airtours får ingen sympati från mig. Ville i går ha svar på frågan hur man skulle gå tillväga för att boka en kombinationsresa till t.ex Skiathos/Skopelos. Frågan gällde om det gick att göra via hemsidan eller om telefonsamtal alt. butiksbesök var det som gällde.

Fick till svar att kombinationsresor ej erbjuds av Airtours trots att det i ingressen till resmålet Skopelos står angivet att det går.

Texten nedan är inklippt direkt och oredigerad från Airtours´ hemsida.

Våra resmål / Skopelos / Läs mer Kombinera med Skiathos
Skopelos är Skiathos "lillasyster" och den näst största ön i Sporadiska ögruppen, belägen i Egeiska Havets kristallklara vatten. Du kan välja att bo en vecka på Skiathos och en vecka på Skopelos. På så sätt besöker du två av Greklands mysigaste öar på en och samma semesterresa. En perfekt kombination av soliga stränder, god mat och goda viner!

Eldorado för soldyrkare och badfantaster!
Stränderna är många och varierande; Från långa sandstränder till skyddade badvikar, mjuka klippor och dramatiska rev. Stafilos, Limnonari och Kastani är några av de lite större stränderna med service och tavernor. Velanio är öns officiella nudiststrand. Du tar dig enkelt över ön med lokalbuss eller hyrfordon. Här finns solbad för alla smaker i generöst överflöd!

Ställde därför den självklara motfrågan "vad texten i själva verket betyder". Det svar jag fick var att det "ännu inte är möjligt att i nuläget boka några kombinationsresor, möjligen senare under säsongen".

Är det någon annan som förstår om detta ska betraktas som logiskt ?

Seriöst ?

Hasse

Senast redigerad av Hasse den 2006-02-14 klockan 12:05. Anledning: tog bort länkar............
Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 15:06
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Vi åkte med Airtours i höstas till Thassos. Vi hade bokat ett hotell, som enligt katalogen var lugnt beläget. Det var det inte. Vi fick ett rum mot vägen och hotellets parkering. Vi klagade och fick efter en del sura miner byta till hotellets andra sida. Ur askan i elden. Där låg poolbaren med dunka-dunka-musik långt in på natten + flera andra barer med stök och musik. Airtours representant var helt på hotellets sida och talade om för oss, att lite fick man tåla.

Vi letade själva reda på ett annat och lugnare hotell (i Airtours sortiment) och bytte dit till en kostnad för oss på närmare 1000:-. Dessutom missade vi därmed frukostar i tio dagar. Så Airtours åker vi inte med igen.
Svara med citat
Gammal 2008-02-18, 16:25
annalena annalena är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Jag har åkt 2 ggr med Airtours till Kreta. Helt utan problem. Trevlig persinal på plats (Linda), fräscht hotell o allt till min o mina vänners belåtenhet. Förra året låg dom några hundra lägre än Ving o Fritidsresor i alla fall. JAG kommer att resa med dom igen till hösten. :-)
Svara med citat
Gammal 2008-02-19, 21:40
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
...Som exempel. Vi valde på skoj på nätet två veckor för tvenne vuxna plus en mindre kotte på välkänt lägenhetshotell under högsäsong på en trevlig ö. Resa, transfer, boende, summa summarum dryga 24.000 SEK med välkänd resebyrå.
Därefter googlade vi runt "på egen hand". Efter cirka 30 minuters pusslande hittade vi då boende "vägg-i-vägg" med nämnda hotell, med lika bra standard, resa, transfer och TRE veckors semester för MINDRE än halva den summan. Häpnadsväckande? Kanske. Sant? Absolut!
Framgent får resebyråerna gnälla sig blodiga över sin taskiga vinst, men hellre äter jag likmask än göder dem ånyo (resebyråerna, inte maskarna). Åtminstone vad gäller Grekland.
Vad tycker ni...??? Nyfiken som bara attan är,
R
Rasmus har et viktig poeng her! Selv om det kan være behagelig med charter og 'alt servert', er det svært mye rimeligere å sy i sammen sin egen reise. Selv når man vil reise ensam. Kan som Rasmus sier bo på ønsket selvvalgt sted i 3 uker (og med mye rimeligere billett) og komme mye bedre ut av det enn med 2 ukers charter. Og hvor er guidene på transfer til øyer eller på plass? Nei, man reiser i realiteten alene, også med Apollo, enten det er til eks. Naxos eller Kalymnos. Prøvde forøvrig å booke latmannsferie for en person på Apollo- i mai, kun for en uke, på Patmos Garden. Men det gikk ikke. Kun for to personer kunne man få charter dit. Samme gjelder enkelte bosteder på Karpathos. Og kanskje andre steder. Så da så.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:05.