![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Naturligtvis överlever du och alla andra en 3-4 timmars flygning men för den som bor långt från flygplatsen och kanske har en ganska lång transfer innan de är framme vid slutdestinationen kan resan totalt bli ca 12 timmar och då är det bra om de serverar mat på planet. En människa med diabetes eller andra sjukdomar kan få problem om de inte hinner få tillgång till bra mat under resan.
Jag förstår faktiskt inte detta försvar för flygbolagens usla service för alla jobbar väl inte där? Vi startar hemifrån kl 09.30 merd en liten på 1,5 månader: Förhoppningsvis hinner vi äta på Arlanda men om något krånglar och inrikesflyget är försenat så kan det bli kort om tid för mat. Vi landar 19.30 grekisk tid. Får våra väskor och kan lämna flygplatsen 20.15 0m allt går bra. Åker till närmaste stad där vi är tidigast 21.00 med taxiköer etc så då är vi nästan 12 timar från start i norrland. Här bor vi nära en flygplats vid kusten. Jag har vänner som bor betydligt längre bort. Nu har vi ordnat det för oss. Jag har fått tillstånd att ta med mat för hela familjen men det finns kanske andra som inte klarat av den biten. Jag tycker att alla vi som reser ska ställa rimliga krav på flygbolagen och det är väl att de ska sälja bra mat till sina kunder på resan. Eva |
|
|