![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Chras
Man ska tillsätta lite citron också enligt Mr A. Han är ingen Fittipaldi men väl en tvättäkta Shumacher. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Hur många citroner? 1 kilo per dl dryck eller mer?
Gillar bättre Ouzo. Detta är en gudadryck. Häls Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Enligt normalt tillförlitlig källa på Antiparos förhålla det sig sålunda med bränning av Ouzo och andra drycker på öarna och ävenså fastland;
Gamla "Licenser" finnes för vissa familjer. Licenser som icke längre delas ut! De som hava licens kan fritt bränna samt resa runt i bygden att åt vänner och grannar brygga!!! På Antiparos fanns det en familj som hade licens. I huset tronade en jättelik brännarpanna med tillbehör. Tvenne kvinor betjänade apparaturen ur vilken en rysansvärd brygd framställdes. Vi (Arne) inhandlade tvenne liter att i kvällens sena timme avsmakas. "Rysansvärd smak" Rena finkeloljan. Värre än den Västerbottniska hembrända diton!!! 3500 Drachmer/litern. Vi lät genast flaskans innehåll gå i vasken.... Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Ouzo är en dryck för veklingar och fruntimmer.Blää! Raki är en förnämlig dryck för män.Den både smakar utmärkt och botar de flesta sjukdomar, men bara två små glas åt gången.
![]() Det finns avarter av Raki som inte ens är drickbar. Blev bjuden på en sådan på rest. Birais,men man lär sig var den bästa Rakin finns.Jag fick en liter i våras som tillverkades av en bonde uppe i bergen. Den smakade bättre än den som kallas Absolut Vodka. Nu måste jag nog ta mig en liten Raki känner jag. aake. |
![]() |
|
|