Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-08, 15:51
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Taxfreekatalog

Kära/käre SteffTee.
Kom på det själv, men tänkte att 70% är ju mindre än 75% och därför blir den ju ännu dyrare....;-)

Det är viktigt med "possenten"

Ha en bra sommar!

PS. kanske bäst att hålla sig till en....
NERO PLASTICO

Senast redigerad av Nektaria den 2008-05-08 klockan 15:55.
Svara med citat
Gammal 2008-05-08, 16:04
Nektarias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
Kan berätta att jag hade kompisar som bokat genom Apollo förra året.Dom kunde inte förbeställa nån taxfree därför att Apollo på just den flygningen hade hyrt in ett SAS plan som var för litet för att frakta runt taxfree.
Hej!
Vi har råkat ut för samma sak ett par gånger. Vi köper alltid One Way biljetter så det händer ibland, men det gick att boka varorna via internet innan vi åkte ner via Novair Skyshop. MEN däremot gick det inte att
boka varor till hemresan på nervägen på flyget vilket många hade tänkt göra. Vi var alltså relativt få som fick med oss lite "billiga varor" med hem!
Svara med citat
Gammal 2008-05-08, 16:08
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Nektaria Visa inlägg
men tänkte att 70% är ju mindre än 75%
Det beror ju lite på det, 70% kan vara mer än 75%, (jag kan vidareutveckla om någon vill) nu var det ju inte procenten som diskuterades, det är 70cl, 75 cl och 100cl flaskor som diskuteras, för att få en rättvis prisbild så borde man räkna ut cl priset, procenthalten är dock densmma oavsett storlek på flaskorna.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-08, 16:13
Nektarias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det beror ju lite på det, 70% kan vara mer än 75%, (jag kan vidareutveckla om någon vill) nu var det ju inte procenten som diskuterades, det är 70cl, 75 cl och 100cl flaskor som diskuteras, för att få en rättvis prisbild så borde man räkna ut cl priset, procenthalten är dock densmma oavsett storlek på flaskorna.
// Helén
Whooops! Självklart är det cl och inte alkoholstyrka. Det är tur det...
70% är inte att leka med...
Det var ju förstås lite vårdslöst utryckt och slarvigt tänkt...

Hälsningar
Nektaria/Lena
Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 21:40
martin577 martin577 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard

ska till kreta i augusti och har fått en katalog hemskickad. Reser med apollo (novair). Det står att beställningen ska vara inne senast 5 dagar före resa, men längre ner kan man läsa att beställningen även kan lämnas på utresan. Detta gäller alltså för förbeställning till hemresan.

Har helt glömt att skicka in beställningen, men är det alltså bara att lämna den på utresan? (trots det där med 5 dagar innan- regeln)
Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 21:47
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Du kan ju även gå in på nätet o boka deras taxefree till hemresan för ifjor såg vi dom som hade beställt till hemresan när dom flög ner hade inte fått allt eller så hade dom missat något på beställning. Går du in o gör den via nätet så kan du skriva ut din order o med dig på flyget då har du bevis på att du har gjort rätt men du har inget bevis om du lämnar den på flyget...
Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 21:56
martin577 martin577 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Du kan ju även gå in på nätet o boka deras taxefree till hemresan för ifjor såg vi dom som hade beställt till hemresan när dom flög ner hade inte fått allt eller så hade dom missat något på beställning. Går du in o gör den via nätet så kan du skriva ut din order o med dig på flyget då har du bevis på att du har gjort rätt men du har inget bevis om du lämnar den på flyget...
ok. men då är det väl 5 dagar innan avresa som beställningen måste vara inne som gäller, eller? Förstår vad du menar, men som det är nu kan jag väl bara lämna beställingen på flyget ut väl?

rätta mig gärna om jag har fel.
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 08:49
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Läste en intressant sak om Tax free på www.sydsvenskan.se gå in o läs den artikeln så blir någon många frågor besvarade bara utav o läsa den.
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 17:30
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Läste en intressant sak om Tax free på www.sydsvenskan.se gå in o läs den artikeln så blir någon många frågor besvarade bara utav o läsa den.
Jag läste detta jag med fast i en annan blaska. Man kan undra hur de bestämmande tänker. Samma sak med inköpsresorna ner till Tyskland. Först ska den svenska spriten o ölen fraktas ner dit. Sen ska svensken, m fl åka ner dit för att inhandla den till ett billigare pris. Samtidigt tjatas det om transporterna som smutsar ner vår luft. Hur konsekvent är det??
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:53.