Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-09-26, 11:47
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Tillbaka från Kreta med en varning!

En härlig vecka på Kreta och på Hotell SeeSide (kan varmt rekomendera det hotellet) trevligt på alla sätt. Lilla Jesper 6 år, hade en toppen vecka där han lärde sig göra kanonkula i poolen. Nu till varningen, vi bokade genom Fritidsresor en utflykt till Limnopolis, vattenlandet som Jesper säger, betalade med konotkort, vilket man uppmanas att göra. Utflykten blev inställd pga dåligt väder. Ok det är ju inget att göra åt det. MEN att få tillbaka pengarna är inte lika lätt, det kommer enligt uppgift från reseledarna ta 3-4 veckor. Det var ändå i 469 kr det handlar om och jag fick ju köpa billjetter till det lilla tåget som oxå går till "vattenlandet" för 41 eu. Som jag sa till Fritidsresor har man en begränsad reskassa och betala och sen inte få tillbaka pengarna är otroligt dålig stil, hur dom löser det internt skiter jag i men pengarna skall tillbaka till mitt konto och med ränta. Är det så här det går till tjänar Fritidsresor massaor av räntepengar på de utflykter som blir inställa. Så tänk er för innan ni betalar utflykter med kontokort, blir det instält så tar det tid innan ni får tillbaka pengarna.
Hälsningar Fru Brink
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-09-26, 15:38
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Tack och lov var det inget fel på Kreta. Jag fick hjärtat i halsgropen.
Detta är researrangörernas fula trix och fix.
-Inställt?
-På grund av?
Normalt är det bara att ta tåget själv och lösa inträde. Då kan man till och med få handikappsrabatt som jag, då jag ej fixar detta med badande och klättrande utan bara följer med som observatör.
Det är även kul att fara dit när det regnar. Inga köer utan ungarna kan åke allt utan väntetider.
Hoppas du inte för allt i världen fått en negativ bild av landet.

Uffe

Ps:Hoppas pengarna fixar sig snabbare. Normalt är 3-4 dagar, annars skrik på arrangören.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-26, 23:27
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

hej
vill man inte åka tåget så går det utmärkt att ta en taxi!!
kan ibland vara billigare och ta ett kort och ring dem när ni vill hem igen.
sen ett tips: ta gärna med picnickorg för maten där är ett minus.
långa köer för dålig och dyr mat.
ha det....myssa....
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-14, 13:34
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Hej alla!
Nu är jag tillbaka från semestern både på Kreta och i Skåne, har börjat jobba igen längtar tillbaka till Kreta, barnbarnet Jesper frågade i går, när ska vi åka till Kreta igen? Ja,först ska det bli jul och sen får vi se.
Med tanke på vad jag skrev tidigare om Fritidsresors sätt att ta tid på sig att betala tillbaka pengar för inställd resa, vill jag berätta att efter samtal med Fritidsresor tog det 9 dagar innan jag hade pengarna på mitt konto.
Jag håller med myssa, ta det lilla tåget eller åk taxi och ta med picknick.
Annars Ulf, jag gillar Kreta med sina vänliga människor och ett mycket vackert landskap. Ska jag klaga på något skulle det vara att jag tyckte det var skäpigt men så mycket uppvägde.
Fru Brink
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-15, 15:59
Fransisca Fransisca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 8
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Då ska du veta att Fritidsresor är en av de bättre bolagen du kan åka med. Fritidsresor har mycket bättre service än Apollo.
Väldigt dålig stil, det håller jag med om. Begär dina pengar!
MVH Anna

Citat:
Ursprungligen postat av frubrink Visa inlägg
En härlig vecka på Kreta och på Hotell SeeSide (kan varmt rekomendera det hotellet) trevligt på alla sätt. Lilla Jesper 6 år, hade en toppen vecka där han lärde sig göra kanonkula i poolen. Nu till varningen, vi bokade genom Fritidsresor en utflykt till Limnopolis, vattenlandet som Jesper säger, betalade med konotkort, vilket man uppmanas att göra. Utflykten blev inställd pga dåligt väder. Ok det är ju inget att göra åt det. MEN att få tillbaka pengarna är inte lika lätt, det kommer enligt uppgift från reseledarna ta 3-4 veckor. Det var ändå i 469 kr det handlar om och jag fick ju köpa billjetter till det lilla tåget som oxå går till "vattenlandet" för 41 eu. Som jag sa till Fritidsresor har man en begränsad reskassa och betala och sen inte få tillbaka pengarna är otroligt dålig stil, hur dom löser det internt skiter jag i men pengarna skall tillbaka till mitt konto och med ränta. Är det så här det går till tjänar Fritidsresor massaor av räntepengar på de utflykter som blir inställa. Så tänk er för innan ni betalar utflykter med kontokort, blir det instält så tar det tid innan ni får tillbaka pengarna.
Hälsningar Fru Brink
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-10-15, 16:45
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Hej! Jag har rest med Apollo sedan 1992 och det är nästa 20 resor men vad jag upplever så är servicen helt i sin ordning på mina resor så jag har många ++ åt Apollo.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-06-06, 09:48
Ninnes avatar
Ninne Ninne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Har varit i Grekland ett x antal gånger, och har alltid rest med Apollo, och jag har alltid blivit nöjd. 44 dgr kvar. Skiathos here I come.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-06-06, 09:59
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Citat:
Ursprungligen postat av Fransisca Visa inlägg
. Fritidsresor har mycket bättre service än Apollo.
Hej Fransisca.
Har just kommit hem från en av våra många många resor till Kreta. Minst 30 st. Vi har förutom en gång rest med Apollo och alltid varit nöjda. Till andra resmål har vi ibland valt Ving eller Fritidsresor, men jag kan inte påstå att de är bättre eller sämre än Apollo. Är det av egen erfarenhet du framhåller Fritidsresor?

Lena
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-06-06, 10:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Att få tillbaka pengar på ett kortköp ska inte ta flera veckor utan bara några få dagar. Måste vara av okunnighet reseledarna gav det beskedet.

Berätta gärna mer om hur ni upplevde det här området.

Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-06-06, 10:37
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Janne!

I slutet av året, kanske i oktober, en enkät på Kalimera.
Vilka är nöjda med Apollo/ej nöjda; vilka är nöjda/ej nöjda med Fritidsresor, Ving, etc.etc. gällande resor till Kreta, (som så många reser till).
Så kanske vi kan få ett bättre underlag för vår upfattning om researrangörerna kvalite´.
Denna tråd har upprepat sig med liten variation under många år...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-06-06, 11:30
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 020
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Så kanske vi kan få ett bättre underlag för vår upfattning om researrangörerna kvalite´.
Just Apollo är ofta på tapeten här, och vissa menar att deras kvalitét är sämre än de andra stora bolagen. För nån månad sedan skrev aftonbladet en artikel som motsäger detta, iallafall under senare år. Apollo har klart färre fällningar och även anmälningar till allmänna reklamationsnämnden än övriga bolag.

http://www.destination.se/article4961152.ab
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-06-06, 21:36
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Om man vill åka till vattenlandet Limnoupolis, så rekommenderar jag att ta taxi istället för att anlita någon annan aktör. Billigare, smidigare.

Och detta med Apollo... Jo, jag var "trendkänslig" i min ungdom och ville bara åka Ving. Eventuellt Fritidsresor... Apollo var ju 2:a klass! Då ja! Eller? Nu tycker jag att de är 1:a klass när det gäller Grekland, de kan detta, det ger oss det vi betalar dem för. Varken mer eller mindre. Varför skall man betala mer?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-06-06, 22:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Vi har oftast åkt Apollo och jag har INGET att klaga på.Vi har alltid fått ersättning och kompensation när något inte funkat, utan att vi ens noterat det...
När vi skulle till Tilos t ex så fick vi 1000 kr var i ersättning för att en pool inte skulle vara klar första veckan som utlovats och vi hade inte ens noterat att hotellet HADE pool......
En annan gång ( Nea Marmaras Halkidiki)blev vi ordentligt uppgraderade på Apollos beskostnad då det boende vi bokat strukits från programmet....en tredje gång (Kefalonia) fick vi jättebra ordnat vid en försening hem pga trasigt plan och vi fick mat, och daghärbärge på flott hotell i väntan på hemresa. 2 veckor senare fick vi dessutom 800 kr var i ersättning för förseningen...
All heder åt Apollo..
Åker vi charter igen och kan välja researrangör blir det solklart Apollo!!!

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-06-06, 22:30
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Tillbaka från Kreta med en varning!

Jag tycker att att Apollo är lite "B"...känns inte lika seriösa som andra företag (läs ving och fritidresor)
trots allt reser jag med Apollo ibland med pga deras ubud och priser. Men de har helt klart högre klassificeringar på sina hotell jämfört med de andra bolagen. Ett trestjärnigt med Apollo som Ving eller Fr tar över blir inte mer än 2 hos dem...
Men bryr mig inte så mycket om service mm pga att jag sällan ens ser en resleedare på plats...
Har aldrig varit med om inställda flyg eller flyttade resagar med Ving eller Fritidsresor men det händer med Apollo allt för ofta...vi är just drabbade med i inställt flyg till Chania på lördagar i sommar vilket innebär resa fredag morgon istället och för oss en massa besvär...

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT