|
|||
|
|||
Sv: Kostnadseffektiv övernattning i Aten
Vi har sovit en natt i Pireus inför flygning och två (ofrivilliga) nätter på flygplatsen. Jag kommer i fortsättningen att göra ALLT för att slippa ytterligare en natt på Atens flygplats. ALDRIG MER är mitt motto!
|
|
|||
|
|||
Og jeg husker en ufrivillig overnatting på togstasjonen i Barcelona. Nei, Aldri mer!
Et tips er å søke på hotel markopoulo i f.eks google. Da får man opp en del hoteller nær flyplassen, med priser fra ca 60 Euro. Jeg vet ikke om det regnes som kostnadseffektivt, men jeg hadde ikke vært i tvil om at det hadde vært verd hver eneste lepta for ikke ødelegge (minst) en feriedag (og natt), ryggen min og sinnet mitt. |
|
|||
|
|||
Hej Greklandsvänner!
Jag har kammat igenom inläggen och hittat följande alternativ till övernattning. Sofitel vid flygplatsen 1350:- Corali i Rafina 60 Euro Min sambo och jag bodde på hotel Glaros i Piraeus, det var trångt i hissen men bra rum för 50 € och skaplig frukost för 6€/pers. Trevlig resa Conny |
|
|||
|
|||
Hej, ni har väl inte glömt Hotel Peris i Loutsa. Också det ett mycket ok alternativ. Se andra trådar i forumet.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik (lat så jag orkar inte söka) |
|
||||
|
||||
Vi bodde på Peris hotel i går natt. Det ligger ca 10 min bilresa från flygplatsen. De tar 80 euro för ett dubbelrum inkl frukost. Då ingår transfer till och från flygplatsen. Vi kom med inrikesflyg från Skiathos vid midnatt för att tillbringa vår sista natt på Peris. Blev hämtade vid flygplatsen, fick frukosten inburen på rummet på morgonen och sen blev vi skjutsade till flygplatsen vid lunchtid. Helt perfekt!
Vi hann med en promenad ner till havet på morgonen, det var ca 1 km dit. Rekommenderar varmt detta boende! Carina |
|
||||
|
||||
Vilken avslutning på en förhoppningsvis unerbar semester
// Helén |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi sov på Peris igår innan vi flög hem. Vi kom med färjan till Pireus och tog flygbussen till flygplatsen där Peris mötte upp och skjutsade till Hotellet. I kvällningen tog vi en promenad ner till stranden och käkade en kalasmiddag och hängde till vid strandpromenaden. Dagen efter skjutsade dom oss till flyget. Vi betalade 100 euro för ett familjerum med fyra bäddar, och frulle på rummet. Blev en mycket bra avslutning på årets ö-luff. Vi har testat både hotell i Pireus, Aten och Svenska kyrkans övernattningslägenhet och detta var det bästa alternativet hittils. Området nedanför Peris vid havet är en poppis badort för greker så det fanns gott om restauranger/taverner och bitvis såg stranden bra ut. //Bodster |
|
|