![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kalvkött är det bästa som finns och i vin. Funderade på att laga Oso Buco den här helgen för COOP sålde fin kalvlägg för 99 kr/kg. Nu får jag ångra mig.
Jag råkade ut för en lite lustig detalt på en taverna under årets resa. Fina linnedukar där den obligatoriska sölduken placerades på alla grekers bord men inte på vi turisters. Kändes konstigt och gjorde att man fick vara extra försiktig. Hade sällskap den lunchen och vi beställe flera små rätter så det var mycket småplockande med stor spillrisk. Maten var i varjefall väldigt god. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I det läget har jag ändrat min beställning genom att fråga "Vad rekommenderar du i stället?" - för jag har utgått ifrån att det är deras sätt att säga att det där lagade vi i förrgår, ta nåt annat ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() (Det är bara det att det egentligen ser likadant ut när vi lämnar det, vi har ju blivit bortskämda med söldukarna. Det fascinerar mig hur mycket jag lyckas söla ner ett bord, till och med när jag äter ensam) |
|
|||
|
|||
![]()
vi var på en resturang i kokkari,samos nå i sep. og jag bestillte meze "fra havet" såg før mej stekte sardiner,occtabus mm In kommer en stooor tallrik med riven rødkål,vitkål,mussler,reker och krabba på boks och på toppen en høg med tunfisk. Snakka om besviken, det var en salad och jag lemnade alltihop
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack for ett jattebra inlagg, Admirala.
![]() Du sammanfattade exakt vad jag skulle vilja ha sagt sa himla bra! ![]() /Delfi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var nok en turist-taverna,tenker jag...man lærer hela tiden
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och eftersom de flesta av oss faktiskt rör oss på turistorter så är det inte så himla lätt! Det är inte alltid rådet "gå dit grekerna äter" funkar. Man får gå efter goda vänners rekommendationer eller lära sig den hårda vägen - som ni gjorde. Ett sådant ställe går man bara inte tillbaka till. |
|
|