![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men är det inte så att OM man bestämmer sig för att byta hemland så har man ju vägt alla skäl till detta för och emot så många gånger och det är väl kanske inte precis vissa sorters mat och kaffe som är det svåraste att avvara , utan kanske daglig kontakt med nära och kära.... Men tack och lov så finns ju datorer och SKYPE så även detta underlättar ju... Om jag skulle flytta till Grekland så skulle jag ju gjort bedömningen att jag flyttade TILL något som jag inte har här....Alla länder har ju sina fördelar och nackdelar... Men visst är den svenska sommaren som vi har nu svårslagen?? Dock går den alltför fort över!! Vi gör så Claes och jag att åker vi bort över jul så är det för att slippa fira SVENSK jul..likaså vid midsommar....Däremot är det kul att vara med vid de grekiska högtiderna om man är där då , så det var en upplevelse att fira GREKISK påsk och inte svensk..... Lissi- som är alltför rationell för att försöka leva svenskt när hon är utomlands. Senast redigerad av Lissi den 2011-07-13 klockan 12:22. Anledning: Tillägg |
|
|