Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-02-27, 15:45
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Arbetsförmedling?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Og ja, jeg står på at jeg ikke hadde hatt samvittighet å i dag reise fra et rikt land (rikt i forhold til Hellas) og tatt jobb i Hellas. Jeg står på at jeg da hadde følt meg som en umoralsk person. Den meningen er jeg i min fulle rett å ha, så får andre ha sine meninger.
Jeg ser at du ikke har svart på et direkte spørsmål fra meg, men jeg oppfatter det som om du anser det som umoralsk for en nordboer å ta jobb i Hellas. At du ville ha følt det slik og derfor (?) velger å ikke gjøre det er helt greit, men å omtale andre som umoralske er noe helt annet og "uncalled for"!

Det er også rimelig naivt å tro at en nordboer reiser til Hellas for å ta fra en greker en jobb som er dårlig betalt og ikke har noen sosiale goder, eller trygghet, så det hele blir vel nokså akademisk og en litt søkt problemstilling? Eller er det slik å forstå at du vil forvente og/eller forlange (lovfeste?) at alle greske arbeidsgivere skal ansette lokal arbeidskraft uansett? Det vil i så fall være et brudd på en rekke forpliktende avtaler som også Norge og Sverige har underskrevet på!

Det er forøvrig helt vanlig at en utlending vil kunne få en jobb i et annet land fremfor en av landets egne innbyggere da det ofte vil dreie seg om relevant og riktig utdannelse, arbeidspraksis og/eller språklige kunnskaper og erfaring i tillegg til de rene personlige egenskapene.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.