Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-22, 18:43
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Vi har varit i Plakias

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Annat negativt.....var hur det ser ut strax väster om Rethymnon, dess förorter så att säga, när man åker från eller till Chania. Smutsiga industrier, soptippar, ruckel, bilskrotar, anskrämliga samlingar av sådant som upprör och som ger funderingar hur i all världen kommande generationer greker ska kunna snygga till detta??? Förmodligen inget ovanligt runt och omkring större städer som Rethymnon är. Själva staden är antagligen oerhört charmig på sitt sätt men för stor för oss. Missförstå inte min "kritik".......
Har åkt denna väg åtskilliga gånger i båda riktningarna, men aldrig uppfattat det så som du beskriver det... Kan du precisera närmare var någonstans allt detta förekommer, så ska jag vara observant nästa gång jag åker den vägen för att se om jag delar din uppfattning.

IngegerdN
Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 19:27
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Man upplever så olika, det som framträder framför ens ögon och det kan finnas ett litet samband mellan att humöret är på nedåtgående när man sitter i en buss till flygplatsen för hemresa.

Jag kan inte beskriva på annat sätt än att det jag sett ligger i Rethymnons västra utkanter. Tittade på kartan, där ligger tre orter som heter Haraki, Violi och Gerani. Vet inte om det jag såg ligger före eller efter dem?

Jag vet att jag sett liknande trista utkanter utanför andra grekiska ständer, minns inte vilka? Jag har ingenting emot att vanlig bebyggelse kan se sliten ut, rörig, ha ödetomter, fallfärdiga hus mitt emellan fräscha dito. Men detta jag upplevde var inget bostadsområde, industrier, bilvrak i massor, rörigt.......

/Hasse
Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 19:49
Ankris avatar
Ankri Ankri är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Måste bara höra om det är DET Plakias som jag besökte med moped 1988 och som var i princip obebott...tror att det fanns ett diskotek och ett hotell som ägdes av tyskar...kan det stämma
Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 19:49
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Det som overrasket oss da vi kjørte denne veien (National Road) mellom Chania og Iraklion i midten av juni var hvor mange sorte plastsekker som stod i veikanten og ventet på å bli transportert vekk. Disse inneholdt nettop skrot og avfall som var samlet opp langs veien.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.