|
||||
|
||||
Drömmarnas ö
Jag såg en annons i DN idag som börjar så här:
"Vem drömmer inte om en grekisk ö? Där havet är blåare är någon annanstans, där fiskebåtarna guppar i horisonten och sinnesron kommer helt av sig själv? xxx är den drömmen." Är det någon som kan lista ut vilken ö det är? |
|
||||
|
||||
Sv: Drömmarnas ö
Jag skulle gissa på Amorgos.
Ulla |
|
||||
|
||||
För mig kan det vara flera grekiska öar.
Bland annat Amorgos Birgitta. |
|
||||
|
||||
Om jeg skulle valgt en av øyene jeg har vært på og hvor jeg får denne følelsen når jeg leser dette/kjenner på følelsen.. Så tenker jeg på Koufounissi...
Tenker at jeg vil tilbake...nå... ;-). Men er vel ikke det det en gang var... |
|
|||
|
|||
Amorgos
|
|
|||
|
|||
Precis...lika tänker jag.. men kan tänka mig att det är Amorgos?!
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
SPETSES är den ö som avses..........
Men det känns ungefär som den text som en researrangör brukar ha i sina ö-beskrivningar........."hit åker grekerna själva när de vill semestra" vilket jag anser kan gälla för samtliga bebodda öar i Egeiska Havet. /Hasse |
|
|||
|
|||
Inom matematiken står X för "en okänd storhet" så för mig kan xxx endast betyda en sak; ALLA Grekiska öar passar helt enkelt in på ovanstående beskrivning
|
|
||||
|
||||
Kalymnos
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Re: Drömmarnas ö
Alonissos
|
|
||||
|
||||
Citat:
Men sen kopplar dom ihop denna beskrivning med; "Femstjärnig lyx i den grekiska ö-världen" (Ang hotellet) För mig går detta inte ihop riktigt. Vi är nog många som mer känner för dom första meningarna som Janne skriver om. Birgitta. |
|
|||
|
|||
Inom matematiken står X för "en okänd storhet" så för mig kan xxx endast betyda en sak; ALLA Grekiska öar passar helt enkelt in på ovanstående.
Instämmer till fullo. |
|
|||
|
|||
Våra behov är ju sannerligen olika! Själva har vi inga som helst behov av lyx vad gäller inkvartering och omgivande hotellområden på våra resor , men det verkar som om man ibland är ganska ensam om detta UTANFÖR Kalimera.
Det är många i vän-och kollegeikretsen som åker till stora PRIME-anläggningar av olika slag med flotta sviter och privat access till pool, spa och gym. Det kommer ju också fler och fler sådana anläggningar i researrangörernas program. Fanns ingen efterfrågan så skulle ju detta inte finnas. Mexico, Cuba, Karibien Saudiarabien mfl mfl Barnfamiljer åker gärna till familjeanläggningar och i viss mån kan jag faktiskt förstå dem. Barn vill ha lek och bad och kompisar på semestern och det hittas enkelt där. Många småbarnsföräldrar vill bara vila och umgås och slappa på semestern och rå om varandra. Åker man med tre barn så ÄR det inte lätt att utforska en ö med bil eller till fots även om vissa här naturligtvis gör detta. Det är säkert helt fantastiska anläggningar med total avkoppling och riktig semester för många många och säkert värt varenda krona för dem. Själv åker jag dock hellre tre resor till billigare och för MIG mysigare resmål för samma pris som en av dessa. Det är så härligt numer att det finns så många val! Men det viktigaste är ju ändå att folk åker! Det är kul med listor! Lissi |
|
|||
|
|||
Jag håller med Lissi!
|
|
||||
|
||||
Visst var det Spetses som var ön i annonsen.
|
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Spetses är ingen dum ö, vi besökte den 1991 och det skulle vara roligt att återkomma. Sen har det det blivit många öar i Grekland.
Att bo på lyxhotell har aldrig varit något alternativ för oss. Det är väl så att många av oss aldrig har det ekonomiska utrymmet för lyxhotell. Men jag är övertygad om att vi inte på något skulle må dåligt av att fått möjligheten att bo lyxigt. Sedan är all inklusive inte lockande på något sätt. Men bo fint är väl aldrig fel om man har råd. Carina |
|
|