![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mandag 4? maj.....
Hej! Angaende faerjan, sa far jag motsaegande uppgifter om att det aer antingen Kornaros eller Prevelis, om den overhuvvetaget gar....Hursomhelst, jag oroar mej inte saerskilt mycket over dessa vaerldsliga ting, utan knogar peau.....Vackert vaeder idag, dessutom, vilket forstas piggar upp. Jag kom vael upp i relativt god tid, vid tietiden, soeau efter frukost ner till Pelagos. Sen lanade jag en trappstege av Vasilis pa AutoMotoCenter, och besteg hojderna vid Pelagos aende mot stan. Daer malade jag modosamt stolpen som skylten ska haenga i, och det var inte helt enkelt, men efter en del halsbrytande manovrar sa var den vitmalad.....Hela gaenget var daer, Manoli, Dimitri, Antoni, Julien, och sa kom Chroni forbi ocksa.... Efter stolpmaleriet var det dax att ta en titt pa stora kylen....Den har tva rum, som man faktiskt kan ga in i.....i hornen sa glappar det mellan de rostfria platarna, och tidigare hade forsok gjorts med silikon for att taeta.....Nu hade jag med mej polyuretanlim, och sa bottnade vi skarvarna med cellplast, och lade limmet ovanpeau.....Det tog sin lilla tid, och i det samma kom de tvenne tvillingarna, som haerstaedes driver med kyl-frys och flaektfixande, sa det var ett vaeldigt kackalorum utanfor frysen, dar jag stod. Det var dessutom vaeldigt varmt daerinne, phuu....Antoni Panaretos assisterade mej, och vael var vael det....Sa efter nan timme och ny patron sa var springorna taetade..... Sen var det mat hemma hos Manoli Panaretos, och det var som vanligt gott och rikligt... Nu nere pa Zephyros for att dels laemna limpistolen till Andreas, och dels kolla efter biljett. Hade korn pa en hyfsat billig dylik den 8:e maj med 8 timmar pa Athens flygplats for 146 Euro, men idag var den 25 Euro dyrare, sa jag kollade 9:e och sondag 10:e maj, och ser man peau, daer fanns enkelbiljett Rho-Arn for53 Euro.....pa Apollo, sa jag hogg direkt, men naer jag ska fortsaetta klicka mej fram i bestaellningen, sa star sidan bara och laddar, och laddar, och laddar....Da gick jag in pa Apollos egen sida, hittade resan, bestaellde den daer, me sidan bara laddar, laddar o laddar, sa de maste vurt nat tjall pa Apollos dator....Istaellet sticker jag ner till Apollos kontor haer i Pigadia, och tjackar den direkt av dom......om det nu gar.....Den avgangen var bra, kl 13 fr Rhodos och i Stockholm kl 16.00.....Vi far se hur det gar, det var 9 sana platser kvar...hall tummarna !! Nu ska jag sticka till Garden Villa och saga av overkanten pa skylten och borja mala den, kanske..... Mikke |
|
|