![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Funderar på att äntligen göra slag i saken och åka till Peloponessos i sommar. Nafplio är självklart, men sedan vet jag inte. Vilken, eller vilka, byar bör jag också stanna över natten i? Vet inte hur länge jag har på mig, men runt två veckor bör det bli.
Admirala: jag har läst mycket på din sajt, och ska läsa mer. ![]() Senast redigerad av Kalimera den 2015-05-10 klockan 20:43. |
|
||||
|
||||
![]()
Klart du ska komma hit ner till Kalamata och Koroni trakterna också
![]() Kolla även på min sida ![]() https://www.facebook.com/CommunityKoroniMessini |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Underbart! Kalavrita är en liten by uppe i bergen med en intressant men väldigt tragisk nutidshistoria pga den tyska ockupationen. Ska dessutom vara en väldigt vacker by, inte alltför långt från Nafplio. Det är också dit det lilla tåget över ravinen går (från Diakofto). Det sägs att det är en av världens mest spektakulära järnvägsresor. Jag besökte aldrig byn själv pga av tidsbrist på slutet men jag hade garanterat gjort det ifall jag haft bara en dag till på mig. Jag var bl.a i Gamla Epidaurusbyn. Den var urmysig men är en kustby. Senast redigerad av Thira den 2015-05-10 klockan 22:12. |
|
||||
|
||||
![]()
Kalogria-stranden på nordvästra hörnet , där finns det sand så det räcker. Hela kuststräckan i väster, Olympia, nej, Janne två veckor är för lite...ska du dessutom besöka platserna yrkesmässigt behöver du en husbil och chaufför...
|
|
||||
|
||||
![]()
Men, missa inte Kardamyli och Manihalvön.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Endelig! Og så kjekt! For uten stedene på min site vil jeg anbefale Mani, Diros-grotten, Methoni (borg og by) et bad på de flotte strendene på vestkysten (f.eks like nord for Zacharo), Olympia og fjellandsbyene i fylket Arkadia (f.eks. Karytena, Stemnitsa, Dimitsana, her er det også koselig å overnatte.) |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för era svar.
![]() Jag funderar vidare... |
|
||||
|
||||
![]()
Tja, Janne. Du får nog byta ut två veckor till två månader.
![]() Oavsett hur länge du stannar så tycker jag att det är häftigt att du reser till Peloponnesos! ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller fullständigt med! Kardamili och Stoupa och Monemvasia....tre måsten förutom Nafplio och Korintkanalen.... Stoupa " I skuggan av en liten ouzo" Det är lvet!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet.
![]() Inget är bestämt ännu, det är vissa saker som måste falla på plats först. |
|
||||
|
||||
![]()
Lustigt att du funderar på att göra slag i saken....
Vi har gjort det, alltså bestämt oss för Peloponessos. Vi startar med att flyga till Aten den 6 juni och stannar där några dagar, sedan är Nafplion bestämt. Därefter får "luffartarmen" bestämma men Monemvasa, Kythira, Kalamata, Koroni mm finns med i planeringen. Kanske även en tur till Zakhyntos under vår månadslånga turne ![]() Göran & Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Vi skall til Akrata i Achaia. Där bodde jag för många, många år sedan. Det lilla tåget ifrån Diakofto till Kalavryta, Zarouchlas fantastiska omgivelser och bara de vackra bergen runt om ser jag mycket fram emot! Mest dock att träffa mina gamla vänner och presentera min kära pojkvän för de
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() En månad låter helt underbart. Grattis! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte så konstigt med 6 juni, vi hittade bra pris på flygresan det datumet liksom på hemresan 6 juli. Till Aten flyger vi med Norwegian medan hemresan blir med SAS. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu gick inte min bokning med Norwegian igenom, så det blir ingen resa den 6 juni. |
|
|||
|
|||
![]()
Synd Janne, men ta då Thessaloniki istället!
![]() ![]() Lissi- helt såld |
|
||||
|
||||
![]()
Får se vart det bär.
![]() |
![]() |
|
|