![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Haha! De står ju som spön i backen. Men det är mer än utseende som ska stämma
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var tur att jag denna tisdagskväll kom hem innan himlens portar öppnade sig...så här mycket hagel kom det på vasstaket där jag bor...
Det blixtrar fortfarande nu kl. 21.30 lokal tid..imorgon ska det iaf bli bättre väder hörde jag... Sunny, från busväder på Sifnos och OJ som det åskar nu... ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-26 klockan 20:39. |
|
||||
|
||||
![]()
Här vräker det ner just nu och har gjort med jämna mellanrum hela kvällen, det dundrar inte längre men har blixtrat mycket ... Men jag håller inte med er om att det är mysigt, jag tycker att det är tråkigt och har svårt att sysselsätta mig när det är dåligt väder här och jag mest fryser.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Själv känner jag att jag mer kommer till ro när det är dåligt väder, tex läsa en bok med lite gott vin, är inte helt fel! |
|
||||
|
||||
![]()
Nja ... Jag läser gärna, men tycker mest att det blåser och är kallt överallt och folk sitter och huttrar
![]() Jag skulle förresten inte ha sagt att det inte åskar längre för det gör det ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förresten är det mycket turister på Amorgos nu?
Finns det folk på hotellen? |
|
||||
|
||||
![]()
Här är lugnt, skulle jag säga. Men ändå folk. Jag tror varken att hotellägarna klagar på att vi är för få, eller att vi turister klagar på att vi är för många, om man säger så.
När jag åt på Mouragio igår kväll var det fullt. Det är många båtar i hamnen. Men det var fridfullt i Katapola under dagen, jag har varit kvar i byn. Dock: jag tror inte att Amorgos är en ö som drabbas särskilt hårt av krisen. Alla ställen i Katapola utom Erato finns kvar, ön har nog sin fasta kundkrets. Santorini är nog inte heller hårt drabbat, åtminstone sa en näringsidkare jag pratade med där att ön klarade sig bra i krisen. På Naxos, däremot, såg jag en del igenbommade ställen. Och där var inkastare på hamnpromenaden, jag minns inte riktigt om det varit det förr? |
|
|||
|
|||
![]()
Exakt och det gör ju inte det hela enklare....
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Världens blixtar här men ingen åska. Mysko! I morgon dåligt väder sägs det...Då blir det mysdag i Chora...många mysiga ställen att häcka på
![]() Lissi |
![]() |
|
|