|
||||
|
||||
Sv: Vilket väder!
Ja, många trevliga stunder har vi tillbringat där. Mysigt, mysigt, helmysigt, men det var länge sedan nu...
Kul att höra att du fortfarande går dit och att det (nästan) är som förr. |
|
|||
|
|||
Ja! otroligt mysigt just ikväll! Första gången jag lägger 5 euro till musikerna! Kanske skulle lägga mer... men jag kommer hit I morgon också...om jag inte blir fast vid Zappeion, där det är gratis musikfestival fre- sö.
Lissi- med grekisk kaffe, fortfarande kvar! |
|
||||
|
||||
Så snart som solen gassar så säger jag och Birgit att "nu tar vi ett par timmar i Grekland". Så åker solstolarna fram och vi sitter och bara njuter av den underbara värmen. Vi menar att om vi lägger en massa pengar på att åka till Grekland för att njuta i solen, då är det ganska korkat om man inte tar vara på det när det är gratis här hemma. Och så har vi gjort senaste veckan. Då får faktiskt en massa "måstegrejor" och "jagbordegrejor" vänta tills det blir mulet!
För en vecka sedan tog vi med min mor i bilen och åkte till vitsippsbackarna i Valjeviken och njöt av en kaffe-picknic bland blommorna! Magiskt vackert. Det ser ut som om det har snöat! Här är ett par bildexempel! Masse Senast redigerad av Kalimera den 2016-05-13 klockan 14:44. Anledning: Fixade bilderna |
|
||||
|
||||
Ooops! Så konstigt. Jag tyckte att jag gjorde som jag brukar när jag klistrar in bilder i forumet, och då brukar bilden komma direkt i inlägget. Men den här gången blev det bara länkar. Vad gjorde jag för fel?
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har ändrat det nu. Underbara bilder på en av mina favoritblommor! Vi har också många vitsippsbackar som vi brukar hälsa på. Nu är de dock ett minne blott. |
|
||||
|
||||
Citat:
Så här såg det ut när jag tittade ut från köksfönstret i morse. |
|
|||
|
|||
Men Janne, med den utsikten behöver man inte Grekland!!! WOW!
Lissi |
|
||||
|
||||
Tack för hjälpen Janne!
Härlig utsikt du har från köksfönstret! Att den bilden är tagen på Långö hade jag aldrig gissat. Eller har du flyttat? Masse |
|
||||
|
||||
Jag har inte samma längtan till Grekland som när jag bodde i Stockholm. Eller, jag har inte samma längtan att bo vid havet när jag är i Grekland. Sedan finns det ju massor med saker som inte finns här, som tavernor.
Solnedgångarna är ännu vackrare. Kan visa om en bild om intresse finns. Det är Långö. Ön syns i förgrunden, bakom sundet nedanför ligger Kålö, till höger syns Dragsö, sedan Skillingenäs, Lilla Danmark, Ramsö, Nättraby och Sjuhalla. |
|
||||
|
||||
Citat:
Inget dåligt väder här heller. Ännu! Jag vill gärna se solnedgången också! Citat:
Visst har det varit fantastiskt med en "gratis" semestervecka. Även i dag packade jag lunchen och tog med mig den till stranden. Ingen taverna i närheten, tyvärr, men hembakat rågbröd och gott pålägg går bra det med. Och så slöt jag ögonen, lyssnade på havet och drömde att jag var i Grekland för en stund. |
|
|||
|
|||
Vi är på Gotland,kallt är det men vilken skillnad på växtlighet mot hemma i Norrland.
Idag har vi varit på norra delen av ön,bland annat till Furillen.Imorgon ska vi titta på södra delen.Lite greklands feeling tycker jag.. Pia |
|
||||
|
||||
Vart tog värmen och det vackra sommarvädret vägen
Dessa små söta Kanadagässlingar och Mamma And med sina ungar blev jag i alla fall lite varm av igår när det bara var 7-8 grader ute, brrrr.... Simetra |
|
||||
|
||||
Jättefina bilder, Simetra!
Först blev jag en smula fundersam, när du skrivit mamma and, men såg ju på sista bilden att det var en sådan. Trodde först du menade gåsmamman. Förresten. Kanadagässen kanske får det svårt nästa år, då de flyttar söderut till Mexico under vintern. Fast muren kanske inte blir så hög i alla fall /Netwolf |
|
||||
|
||||
Så SÖTA - och så VACKERT! Härliga bilder, Simetra.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Solnedgångsbild kommer... Citat:
Underbara bilder! Då får han bygga en v ä l d i g t hög mur. Håller med dig. Tyvärr finns det inga tavernor. |
|
|