Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-02, 14:04
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Klimatkrisen

Har läst ikapp i den här tråden.
Det är inte mycket som går att hålla med El Gringo om men en sak kan jag instämma i. Det är att, framförallt politikerna, numer bara har fokus på CO2-utsläpp. Man glömmer bort annan miljövård som biologisk mångfald, skyddsvärda biotoper, utsläpp av andra gifter och nedskräpning, plast i haven och microplaster mm mm.
Och trots att man pratar mycket om CO2 händer det inte mycket när det gäller att verkligen minska utsläppen i praktiken.

Sedan ett litet tips till El Gringo i all välmening;
Lägg ner det här med att använda begreppet "PK". I mina ögon (och många svenskar med mig tror jag) använts det begreppet bara av smygrasister, homofober, nättroll, alternativfakta-anhängare och andra diverse åsiktshaverister som vill torgföra suspekta åsikter. När "politiskt korrekt" används nedlåtande slutar jag i allmänhet att läsa eller lyssna.
Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 17:42
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Sv: Klimatkrisen

Og til de som etterlyser dokumentasjon på at det lønner seg å være PK, kan jeg komme med et ferskt eksempel.
En av våre tidligere SV-politikere var så PK at han ble leder for FN´s miljøprogram.
Etter et par år i jobben fikk han i fjor sparken, siden han hadde reist for over 4 millioner kroner på 22 måneder og i tillegg snusket med reiseregninger, dvs. ikke særlig PK likevel.
Nå vil han igjen ha betalt, og har meldt seg inn i MDG siden de er i vinden for tiden.
"Gjør hva jeg sier og ikke hva jeg gjør"....

Ha sunn skepsis.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:09.