|
||||
|
||||
Sv: Nytt från Karpathos
Citat:
Var aldrig förbi Under the trees den här gången men är övertygad om att går att ta sig ner till stranden ändå... Se om du kan hitta svaren på den här sajten, det är Lane Lines som går den rutten. http://www.ferries.gr/lane/ |
|
||||
|
||||
Lite mer från Karpathos.
* Fina strandtavernan Greenpeace på stranden utanför Pigadia som aldrig öppnade igen till förra säsongen - den finns nu som souveniraffär inne i stan. Strax nedanför busstationen, nära bl a Billys biluthyrning och Ovelix grillställe. * Det byggs som tusan på Karpathos. Längs stranden, bortanför Mediterranean, har det precis grävts ut en jättegrop som ska husera ett eller två nya hotell. |
|
||||
|
||||
Vägen till Olympos är ej ännu klar, men den är enligt två andra turistpar nu körbar med vanlig bil då de båda gjorde denna tripp.
Undrar självklart om någon mer som nyligen varit till Olympos vet vägens skick? Körbar med vanlig bil kan ju tolkas som att det går att ta moppen? Vill ju så gärna utforska ön på det viset..men vill ju inte bli ståendes efter några mil. Hoppas på färska nyheter angående vägen!! Läste tillbaks i trådarna att flygplatsen skulle byggas ut... är det klart? Mycket går ju i snigelns fart i Grekland = en del av charmen! Tjolahopp! //Ullis som längtar.... |
|
||||
|
||||
De jag träffade nu i juni som körde till Olymbos gjorde det i jeep, även om de hade vanliga bil övriga dagar.
Moppe skulle jag aldrig våga. Inte minst för att uthyraren särskilt påpekade för mig att den vägen fick jag INTE köra. Händer det nåt där gäller inte försäkringen. Den nya flygplatsbyggnaden såg inte ut att bli klar förrän nästa år. |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin pa vag till Pelagos... igen... |
|
||||
|
||||
Å andra sidan skulle jag inte vilja lämna tillbaka en hyrbil i samma skick som en del grekiska privatbilar kan se ut
Ullis - tänk på att kolla vad du skrivit under på kontraktet hos uthyraren innan du ger dig iväg. Överallt där jag hyrt moppe har jag fått skriva under på att inte använda den på grusväg. Naturligtvis har jag gjort som alla andra - kört på grus ändå. Men när jag hyrde moppe på Karpathos nu senast så sa uthyraren: "Det där gäller vägen mellan Spoa och Olymbos". Bara så att du vet. |
|
|||
|
|||
Vår åretrunttaxichaufför sa att hyresvärden vräkt restauranginnehavaren. Vanlig simpel dåligt skötta betalningar!? Det såg öde ut nu och det kan ju inte vara så bra att ha ett ställe tomt heller.
|
|
|||
|
|||
Min bror körde förra veckan grusväg hela vägen och det finns ett stort aber, dom spränger längs sträckan som del i bygget! så en del som kört blev omdirigerade att köra tillbaka efter lång väntan vid stoppskylt. En risk man måste räkna med i år om man ändå tänker köra.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det här med hälsovårdsinspektion hörde jag både förra året och i år, från olika håll. Men det behöver inte betyda att det är sant, konkurrensen på många öar skapar illvillig ryktesspridning. |
|
||||
|
||||
Det blir nog till att läsa kontraktet ordentligt och ta ställning sedan. Pojkvännen blir ju så åksjuk av båtresor, så vi vill helst slippa den turen! Sen gillar vi att kajka runt på öar med moppar, man får ju upptäcka så mycket mer än i bil tycker vi... Skulle aldrig åka runt på moppe hemma på samma vis! Tänk att man blir en annan människa där ner! Skönt är det och det kallar jag semester!
Tjoho//Ullis |
|
||||
|
||||
Det finns massor att upptäcka från moppe även om ni inte åker till Olymbos
Jag hade moppe i nio dagar nu senast, och bil en dag (det var kallt och jag skulle åka långt). Skulle aldrig kunna vara där utan fordon, numera. |
|
|