Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-15, 20:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Nytt från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Vet du om kan kan komma till stranden där vid den stängda "Under the trees"?

Har du flyttat till Karpathos,eller Tycker du har varit där länge nu
Nejdå, det var bara en tvåveckorsflytt den här gången också

Var aldrig förbi Under the trees den här gången men är övertygad om att går att ta sig ner till stranden ändå...

Citat:
Ursprungligen postat av dexter Visa inlägg
Vet du hur ofta båtar går till Rhodos och vad de kostar?
Se om du kan hitta svaren på den här sajten, det är Lane Lines som går den rutten. http://www.ferries.gr/lane/
Svara med citat
Gammal 2007-06-15, 20:35
inkfishs avatar

Lite mer från Karpathos.

* Fina strandtavernan Greenpeace på stranden utanför Pigadia som aldrig öppnade igen till förra säsongen - den finns nu som souveniraffär inne i stan. Strax nedanför busstationen, nära bl a Billys biluthyrning och Ovelix grillställe.

* Det byggs som tusan på Karpathos. Längs stranden, bortanför Mediterranean, har det precis grävts ut en jättegrop som ska husera ett eller två nya hotell.
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 22:30
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Vägen till Olympos är ej ännu klar, men den är enligt två andra turistpar nu körbar med vanlig bil då de båda gjorde denna tripp.

Undrar självklart om någon mer som nyligen varit till Olympos vet vägens skick? Körbar med vanlig bil kan ju tolkas som att det går att ta moppen? Vill ju så gärna utforska ön på det viset..men vill ju inte bli ståendes efter några mil. Hoppas på färska nyheter angående vägen!!

Läste tillbaks i trådarna att flygplatsen skulle byggas ut... är det klart?

Mycket går ju i snigelns fart i Grekland = en del av charmen!

Tjolahopp! //Ullis som längtar....
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 23:37
inkfishs avatar

De jag träffade nu i juni som körde till Olymbos gjorde det i jeep, även om de hade vanliga bil övriga dagar.

Moppe skulle jag aldrig våga. Inte minst för att uthyraren särskilt påpekade för mig att den vägen fick jag INTE köra. Händer det nåt där gäller inte försäkringen.

Den nya flygplatsbyggnaden såg inte ut att bli klar förrän nästa år.
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 19:16
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ullis 69
Undrar självklart om någon mer som nyligen varit till Olympos vet vägens skick? Körbar med vanlig bil kan ju tolkas som att det går att ta moppen?
Tja, vannen Vasilis korde till Olympos redan forra sommaren med sin fina, vita BMW... han klagade over att bilen maste tvattas efterat, men annars hade det gatt bra... Ta det lugnt, bara!

Karin
pa vag till Pelagos... igen...
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 22:25
inkfishs avatar

Å andra sidan skulle jag inte vilja lämna tillbaka en hyrbil i samma skick som en del grekiska privatbilar kan se ut

Ullis - tänk på att kolla vad du skrivit under på kontraktet hos uthyraren innan du ger dig iväg. Överallt där jag hyrt moppe har jag fått skriva under på att inte använda den på grusväg. Naturligtvis har jag gjort som alla andra - kört på grus ändå. Men när jag hyrde moppe på Karpathos nu senast så sa uthyraren: "Det där gäller vägen mellan Spoa och Olymbos". Bara så att du vet.
Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 08:22
dagun dagun är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Den officiella forklaringen ar att de inte klarade en halsovardsinspektion forra aret. ...
Vår åretrunttaxichaufför sa att hyresvärden vräkt restauranginnehavaren. Vanlig simpel dåligt skötta betalningar!? Det såg öde ut nu och det kan ju inte vara så bra att ha ett ställe tomt heller.
Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 08:27
dagun dagun är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Ullis 69 Visa inlägg
Vägen till Olympos är ej ännu klar, men den är enligt två andra turistpar nu körbar med vanlig bil då de båda gjorde denna tripp.

Undrar självklart om någon mer som nyligen varit till Olympos vet vägens skick?
....
Min bror körde förra veckan grusväg hela vägen och det finns ett stort aber, dom spränger längs sträckan som del i bygget! så en del som kört blev omdirigerade att köra tillbaka efter lång väntan vid stoppskylt. En risk man måste räkna med i år om man ändå tänker köra.
Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 13:55
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dagun Visa inlägg
Vår åretrunttaxichaufför sa att hyresvärden vräkt restauranginnehavaren. Vanlig simpel dåligt skötta betalningar!? Det såg öde ut nu och det kan ju inte vara så bra att ha ett ställe tomt heller.
Jo, öde är det ju, det är ju stängt ända sen förra året.

Det här med hälsovårdsinspektion hörde jag både förra året och i år, från olika håll. Men det behöver inte betyda att det är sant, konkurrensen på många öar skapar illvillig ryktesspridning.
Svara med citat
Gammal 2007-07-06, 11:30
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Det blir nog till att läsa kontraktet ordentligt och ta ställning sedan. Pojkvännen blir ju så åksjuk av båtresor, så vi vill helst slippa den turen! Sen gillar vi att kajka runt på öar med moppar, man får ju upptäcka så mycket mer än i bil tycker vi... Skulle aldrig åka runt på moppe hemma på samma vis! Tänk att man blir en annan människa där ner! Skönt är det och det kallar jag semester!

Tjoho//Ullis
Svara med citat
Gammal 2007-07-06, 14:42
inkfishs avatar

Det finns massor att upptäcka från moppe även om ni inte åker till Olymbos

Jag hade moppe i nio dagar nu senast, och bil en dag (det var kallt och jag skulle åka långt). Skulle aldrig kunna vara där utan fordon, numera.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:00.