![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har købt en indenrigsbillet med Olympic Air. For en gangs skyld læste jeg betingelserne igennem, og der står, at man skal re-konfirmere billetten senest 72 timer inden afgang. Det har jeg aldrig gjort tidligere, så jeg kontaktede Olympics kundeservice, som bekræfter, at det er sådan, og at det skal ske enten pr. telefon eller e-mail.
Er der nogle af jer, der har haft problemer med ikke at bekræfte jeres indenrigsbilletter? |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vi har då aldrig bekräftat våra resor med Olympic. Vi har minst rest med Olympic ett tjugotal gånger. Men, kanske detta är ett nytt påfund?
Jag finner dock det orimligt att man ska vägras incheckning med giltigt färdbevis. På de bokningsbekräftelser vi erhållit för resorna 2014 finnes inget att läsa om detta. Arne |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aldrig gjort, varken med Olympic eller Aegean. Kanske är det mest för resenärens skull, att flyget verkligen går den dag och tid man bokat?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jag ur minnet återkallar att när vi inhandlade flygstolar av Apollo, då kunde vi läsa att det var ovillkorligt krav på kontakt med Apollos platskontor 72 timmar innan hemresan.
Vi gjorde sålunda och lyfte luren till platskontoret trenne dagar innan hemresan. Förvånad platschef lät förmäla att man lokalt icke fick besked om beräknad avgångstid innan planet lyft från Sverige... Sedan den gången hava vi aldrig mer ringt att meddela vårt intresse av att fara med hem. Vi har nöjt oss med att checka in med vårt bokningsnummer. Arne Errare Humanum Est |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Det skulle man tro. Men damen i kundeservice mener altså, at det stadig er gældende.
Desværre har jeg ikke gemt betingelserne fra tidligere billetter, så jeg kan se, om det også stod på dem. Hvad har jeg lært? Man skal aldrig læse det med småt ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Arne[/quote] Jeg tror ikke at du blir nektet innsjekking om du har gyldig reisebevis. Men det hender at Olympic Air endrer sine rutetider. Da er det en sikkerhet for begge parter at man foretar en kontroll før man reiser. Olympic Air er forøvrig MEGET påpasselige med å sende SMS om det skjer noe utenom det vanlige. For et par år siden hadde jeg booket en billett til en dag det ble streik. Tidlig om morgenen ringte Olympic Air til meg der jeg satt på Syros og beklaget at man på grunn av streiken ikke kunne holde avtalen. Den elskverdige Olympic-medarbeideren spurte om jeg ville booke om billetten, eller om jeg ville ha tilbake pengene jeg hadde betalt. Det kaller jeg ekstremt god service. Ettersom årsaken lå utenfor Olympics kontroll, hadde man jo ingen plikt til å refundere billettprisen. Setphan |
![]() |
|
|