![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Såna här har ju varit lite på tapeten här. Är det någon som vet var detta vackra stengolv finns och ett extra plus i kanten om ngn vet vad det kan tänkas föreställa
![]() ![]() Simetra ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Italien och det föreställer solsystemet!
|
|
||||
|
||||
![]()
En naturlig gissning kan jag tro men tyvärr inte rätt nånstans
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är hemma hos Mick Jagger och golvet föreställer Rolling Stones!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är en klocka, och finns i en kyrka.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Associationsförmågor lider det verkligen ingen brist på här...
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ...både rätt o fel på samma gång faktiskt ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jesus och hans lärjungar i en kyrka?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaaa, vad duktigt Mollybus!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Sen har det ju dykt upp en hel del andra vilda gissningar här så jag hade gott kunnat lagt ut min gissning på en gång. Men då hade vi inte få ta del av de andras fyndiga och roliga gissningar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men gåtan är inte löst än och jag skulle vilja veta var någonstans? Som sagt; rätt o fel om kyrka, ingen klockringning, inte ens på söndagar och (ny ledtråd) stängt måndagar! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Museum alltså... Brukar ju vara stängt på måndagar iaf.
Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I Rom eller Vatikanen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Agia Sofia?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det skulle man kanske tro, men där är det inte
![]() Visst är det i denna fantastiska byggnad som först var en kyrka, sedan en moské (en salig, men mycket vacker blandning av de båda religionerna där inne, t o m en viking har varit här inne och "klottrat" sitt namn (?) i runskrift ![]() Rätt svar är alltså Hagia Sofia i ******** Grattis till det ![]() ![]() ![]() ![]() Oj, en bild lyckades jag med i alla fall, utsidan, dock mer fantastisk på insidan... Simetra ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med dig. Innan vi åkte till ******** var vi rejält pålästa, och hade sett många bilder på de viktigaste sevärdheterna, bland annat Agia Sofia. Men att se kyrkan i verkligen var något helt annat än på bild. Jisses, vilken byggnad! Vi blev lika positivt överraskade som när vi första gången kom till Meteora.
|
![]() |
|
|