![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har infon om hur man lägger in bilder och länkar tagits bort från FAQ?
Skulle kolla en sak och hittar det inte ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Överst under rubriken "Bildgåtor" finns info. om hur man lägger in bilder till bildgåtorna - om det är det du menar.
(Ser nu att det även finns likn. info. onder rubriken "Om forumet") Ann-Kristin Senast redigerad av Annki den 2006-11-27 klockan 10:28. |
|
||||
|
||||
![]()
Jo jag vet att det finns där, men förut har det även funnits info under FAQ med vilka koder man ska använda för att länka till hemsidor på olika sätt och för att lägga in bilder. Det är det jag inte hittar nu.
Det jag skulle kolla är hur man gör en länk med text, till exempel skriver "Klicka här" så att den texten blir själva länken. Har gjort det många gånger förut, men nu minns jag inte hur. Någon får gärna berätta, men jag vill också veta om infon är borta från FAQ. |
|
||||
|
||||
![]()
Kan den funktionen har försvunnit i nån av uppgraderingarna? Jag har nämligen också börjat misslyckas med det.
|
|
||||
|
||||
![]()
Elisabet!
Menar du när man skriver in länkadressen i texten och sedan klickar på adressen för att komma dit? När jag gjort så har adressen automatiskt fått en annan färg i texten och sedan har det bara varit att klicka på den för att komma vidare. Men så enkelt kan det väl inte vara, du menar kanske något annat? Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
![]()
Tror snarare att Elisabet menar hur man länkar till en sida men undviker att visa länken i inlägget - i stället skriver man exvis Länk till sida och gör de tre orden klickbara.
(Det är iaf det jag menar att jag misslyckats med på senare tid) |
|
||||
|
||||
![]()
Har den infon funnits där? Jag kan inte minnas att jag tagit bort den, men det betyder inte att jag inte gjort det.
![]() För att skriva en länk i en text markerar man texten, klickar på jordgloben i menyfältet och skriver i länken. Så här... |
|
||||
|
||||
![]()
Men var skriver du orden Så här? Det är det som inte funkar för mig längre.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag menar så som inkfish beskriver, man kan till exempel skriva "Läs här" och göra den texten till själva länken så att adressen alltså inte syns.
Man kan också länka till bilder på det sättet; istället för att lägga in själva bilden så skriver man till exempel "Den här söta kattungen matade vi varje morgon på hotellbalkongen" och så gör man den texten till en länk till bilden så att adressen inte syns. Kom nu att tänka på att det går ju att leta fram gamla inlägg med sådana länkar. Då ser man ju koderna och kan skriva av dem. MEN nog vore det ändå bra om det beskrivs i FAQ hur man gör! Edit: Ooops nu ser jag att Janne hunnit svara medan jag skrev. Men det jag frågar efter funkar inte, som inkfish påpekar, med att klicka på globen. Och JODÅ det har funnits förr, jag har varit tvungen att kolla flera gånger för att komma ihåg hur man skulle göra! Senast redigerad av Elisabet den 2006-11-27 klockan 11:24. Anledning: Ooops |
|
||||
|
||||
![]()
På ett annat forum där jag är med klickar man på jordgloben, klistrar in länken som sen kommer i två upplagor i inlägget. Den andra upplagan är blåmålad och där skriver man in typ Titta här.
Hade för mig att man gjorde så även på Kalimera men det verkar inte så - längre. Länken kommer bara i en version. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu hittade jag nog en förklaring.
Det går att göra på det sätt jag beskrev ovan* om man INTE väljer citatsvar! Väljer man citatsvar får man upp en annan ruta att klistra länken i. Kolla så får du se. EDIT: Alltså detta: På ett annat forum där jag är med klickar man på jordgloben, klistrar in länken som sen kommer i två upplagor i inlägget. Den andra upplagan är blåmålad och där skriver man in typ Titta här. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, men klistra in en länk där så ser du att du inte får den i två versioner, varav den ena är blåmålad så att du kan ersätta den med text.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tror inte att jag någonsin har kunnat göra så genom att klicka på globen. Om jag klickar på den och till exempel skriver www punkt kalimera punkt nu (fast med punkter förståss) på raden blir det ju en sån här länk av det: http://www.kalimera.nu
För att länken ska bli en textrad, till exempel Läs Kalimera måste jag ju lägga in det på något sätt. Och det blir inte automatiskt när jag klickar på globen, och har som sagt aldrig blivit det. Fast nu har jag löst det genom att kopiera din länk från inlägget om de skjutna jägarna, och sparat det i ett pm som jag skickade till mig själv, så nästa gång hittar jag förhoppningsvis koderna där ![]() MEN som sagt, nog vore det bra om det fanns i FAQ... Nu skrevs det samtidigt igen ser jag, men jag skickar ändå ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det funkar om du INTE använder citatsvar, Elisabet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo jag har fattat det nu, men jag är ju som jag vart och jag gillar inte att använda snabbsvar. Jag hinner ju glömma vad jag svarar på innan jag svarat klart...
Men "kolla i inboxen-funktionen" duger bra åt mig även om det är en omväg. Det är ju inte så ofta trots allt ![]() FAST, med risk för att det verkar som jag upprepar mig; nog vore det bra om det står i FAQ hur man gör... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne - ser du det jag skrev i går, att länk-rutan ser olika ut beroende på vilken svarsfunktion man använder?
Jag försökte just ta skärmdumpar för att visa men får det inte att funka. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|