Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-11-25, 22:25
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Feta grekiska barn

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Äter grekiska barn frukost? Föräldrarna gör det ju oftast inte. Det är inte sällan man ser barn på väg till skolan med en påse chips i näven.
Nej, inte mina barns kompisar i Grekland i alla fall. Oftast har de med sig i sin ryggsäck, chips, croaisanter med choklad i, och annat skräp med en flaska vatten till. I högstadiet har de oftast inget med att äta och de som äter något köper i kioskerna på skolan, där finns ostpajer, pizzabitar, choklad läsk och juice mm. Väldigt hälsosamt med andra ord.

Dessa kiosker finns även på låg och mellanstadiet, egentligen får inte kioskerna sälja det här skräpet men det gör det ändå. Kommer ihåg ett föräldramöte i småskolan då min man påpekade detta för rektorn, de trodde nog att den svenska konstiga mamman hade påverkat min man att vara så ordentlig.

Eftersom man inte får mat i skolan så äter barn lagad mat när de kommer hem från skolan. De slutar mellan 14-15.00 då äts lunchen, därefter blir middagen senare på kvällen vilket inte heller är det bästa.

Min dotter som är 16 år och flyttat till Sverige i somras tycker det är rena himmelriket i svensk skola där man får lagad mat, hon tycker att de svenska barnen klagar väldigt mycket på maten i skolan och är bortskämda.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09.