Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-11-24, 19:52
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Feta grekiska barn

Ja det dar med jajan som alltid oroar sig for att barnen inte ater tillrackligt och matar dem i tid och otid ar ju en klassiker. Jag hade sjalv en san och min mans mamma (och aven hans pappa for den delen) haller hela tiden pa sa med min mans systers barn. Vi och min mans syster far alltid forsoka hindra dem fran och ge barnen sotsaker eller glass innan maten till exempel. Och efter maten blir det efterratt. De haller pa sa for just som Monica sa sa hade de sjalva det fattigt under sin uppvaxt och ofta inte hade tillrackligt att ata sa jag kan forsta dem. Men det ar sa klart valdigt daligt for barnen.

Sen beror det tror jag mycket pa att de ater sa mycket friterat, och mycket vitt brod ater de ocksa och sen att de ocksa ater mycket kott kan ocksa spela in tror jag.

Fast om jag ska vara arlig sa tycker inte jag att grekerna ar sa tjocka i allmanhet? Jag ser iallafall inte sa manga. Jag bor i och for sig i Aten och jag kan tanka mig att det ar fler overviktiga manniskor pa landsbygden och i byarna, just for att familjen och slakten i allmanhet bor narmare varandra dar och det brukar finnas en jaja eller en mamma som lagar mycket mat. Det ar lite lattare att halla vikten nar man bor i stan langt bort fran jajan i byn . Jag sjalv ar ett levande exempel pa hur mycket man kan ga upp i vikt efter bara tva dagar i byn med svarmorsmat..
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:03.