![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du är välkommen .Julafton firas med trad ouzo meze i saluhallen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack, härlig läsning och trevligt att se.
Nea Chora är en skön upplevelse, själen fick ro här och magen fick så mycket gott och som väl blir det snart åter besök där. Kreta är bara så mycket mer och det alltid! Paul |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefka Ori lever lite upp till sitt namn, den första riktigt synliga snön har kommit och det är lite kyligare i luften dvs vintern har kommit till Kreta. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken härlig känsla du ger mig, Lars.
Men nu är vi snart där! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack! |
|
|||
|
|||
![]()
SAS har direktflyg till Aten från Arlanda på lördagar. Man bokar hela resan till Chania på SAS hemsida.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det finns säkert många andra möjligheter än att åka via Kastrup, värt att kolla andra bolag också.
Kollade nyligen och då fanns resor med SAS direkt Arlanda-Aten lördagar i december, men inte efter 5/1-13. Priset var dubbelt så dyrt som det kostar att flyga från Arlanda via Kastrup, där resan nu kunde fås för 3400 SEK t/r. Bra pris om man vill till Kreta på vintern, tycker jag. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Chania och även Nea Chora är en av mina absoluta favoriter i Grekland. Det blir ALLTID en Greklandssemester varje år varvat med lite olika vecko och helgresor.
04 var på Kreta för första gången då vi var i Rethymno. Denna stad har varit sambons favoritresmål om man har vridit om armen på henne för att avkräva en favorit. 05 var vi i Chania och denna stad har absolut varit min solklara favorit sedan dess. 08 återvände vi till Rethymno, och staden var fortfarande nr 1 hos sambon. i år återvände vi till Chania för andra gången och jag kan nöjt förklara att Chania har seglat upp på första plats hos sambon också ![]() När jag bläddrade bland bilder på datorn så upptäckte jag stora förändringar i Chania jämfört 05 med 12. Dock så reflekterade jag inte över detta på plats, men mycket är rivet, ändrat och renoverat märker man när man jämför bilder. Senast redigerad av ricky den 2012-12-06 klockan 18:27. Anledning: Usch vad dåligt jag skriver ser jag när jag läser det jag skrivit |
|
||||
|
||||
![]()
ricky bra skrivet och jag håller med dig om att stora förändringar skett inte bara i Chania utan på hela ön.
Jag tycker ni har nästan fifty fifty rätt du och din sambo, Rethymnon och Chania är också mina favoriter när det gäller öns norra sida. Jag ser att du kommer från Malmö och dit är vi snart på väg efter 3 månader här på Kreta. Vädret har nu förändrats till regn och vind så den kretensiska vintern har slagit till, ja det har t o m kommit snö på Lefka Ori. lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
Som restauratör, med försöket att vara seriös, samt samma försök att leva varje dag med passion, kommenteras Nea Chora.
Egentligen har inte detta med Nea Chora att göra, men samtidigt har det detta. Aldrig någonsin har jag mött en sådan passion i olika ämnen typ Nea Chora. Hur vi drömmer, vill, tänker och känner, fotograferar mm i varje liten detalj. OCH alla är ju så seriösa så att ingen skall bedragas. Det är ju en drömvärld, detta forum. Vill bara tala om hur lycklig man kan vara när man är med i Kalimera och får lära känna så många människors upplevelser. Paul |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter riktigt gott att leva som restauratör med passion, Paul.
Härligt att leva glad och nöjd i nuet, men drömmarna - och de många fina minnena - är också en viktig del. Roligt att Kalimera finns och gör det möjligt för så många att sätta ner sina tankar på tryck - och få del av andras - jag är enig med dig, Paul. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|